افزایش نگران کننده مادران باردار "کرونایی" در کرمانشاه

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش نگران کننده آمار مادران باردار کرونایی در استان خبر داد وافزود: طی مدت شیوع کرونا تنها یک نوزاد مثبت کرونایی داشته‌ایم.

افزایش نگران کننده مادران باردار "کرونایی" در کرمانشاه

شیوا کاظمی، با اشاره به افزایش آمار مادران باردار مبتلا به کرونا دراستان، با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: در دو سه هفته اخیر، عملا هر هفته حدود 10 نوزاد از مادران کرونایی در استان متولد می شوند و این امر نشان از افزایش تعداد مادران باردار کرونایی در استان است.

وی به ضعف سیستم ایمنی مادر باردار و جنین اشاره کرد وافزود: این وضعیت می تواند هردو نفر را در معرض خطرات بزرگتری قرار دهد، بنابراین باید مسئله ابتلای مادران باردار به کرونا جدی گرفته شود.

وی افزود: واقعا هنوز نمی‌دانیم کرونا با مادر باردار و جنین چه می‌کند و هنوز هم برای هیچ کس ثابت شده نیست که کرونا از مادر به جنین منتقل می‌شود و یا مثبت شدن برخی نوزادان به دلیل انتقال سریع این ویروس هنگام زایمان و از طریق قطرات تنفسی مادر رخ می‌دهد، بنابراین با توجه به اینکه کرونا درمانی ندارد و خطرات آن برای مادر باردار و جنین ناشناخته است، تنها راهکار فعلی رعایت حداکثری نکات پیشگیری است و مادران باردار باید در این زمینه احتیاط بیشتری داشته باشند.

این مسئول از تمام مادران باردار خواست تا در شرایط شیوع کرونا به هیچ عنوان از منزل خارج نشده و تنها برای انجام مراقبت های دوران بارداری، آن هم با رعایت حداکثری نکات بهداشتی از خانه خارج شوند.

کاظمی رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی را در سه ماهه اول بارداری از حساسیت بالایی برخوردار دانست و افزود: این دوران از بارداری به دلیل شکل گیری جنین و اعضای حیاتی آن از حساسیت بالایی برخوردار است و مادران در سه ماهه اول بارداری باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به مراقبت‌های بهداشتی خانواده مادران باردار نیز تاکید کرد و افزود: در کنار مادران باردار، خانواده این افراد هم باید نکات بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و توصیه می شود تا زمان به دنیا آمدن نوزاد رعایت فاصله لازم را با مادر باردار در محیط خانه هم داشته باشند.

وی افزود: همچنین به مادران باردار توصیه می‌شود در کنار رعایت فاصله با افراد خانواده، بصورت مرتب دست های خود را در محیط خانه با آب و صابون بشویند.

کاظمی با انتقاد شدید از دید و بازدیدهای فامیل بعد از به دنیا آمدن نوزادان گفت: متاسفانه مردم تصور می کنند شرایط عادی است و به محض به دنیا آمدن نوزاد، افراد فامیل برای تبریک به دیدن مادر و نوزاد نورسیده می‌روند که این کار بسیار خطرناکی است.

وی افزود: مورد داشته ایم که نوزاد 25 روز بعد از تولد به دلیل دید و بازدید مکرر فامیل، مبتلا به کرونا شده و به بیمارستان ارجاع داده شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها