بیش از ۱۰۰ معترض در جریان اعتراضات لندن بازداشت شدند

پلیس اسکاتلندیارد از بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض در جریان اعتراضات روز شنبه در لندن با اتهاماتی از جمله بی‌نظمی خشونت‌بار، حمله به ماموران و حمل سلاح خبر داد.

بیش از ۱۰۰ معترض در جریان اعتراضات لندن بازداشت شدند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس متروپولیتن لندن در پیامی توییتری اعلام کرد: تا ساعت ۲۱ روز شنبه به وقت لندن بیش از ۱۰۰ معترض حین اعتراضات با اتهاماتی از جمله نقض صلح، بی‌نظمی خشونت‌بار، حمله به افسران، حمل سلاح، حمل داروهای غیرمجاز، مستی و بی‌نظمی بازداشت شدند.

شهرهای بزرگ بریتانیا در پی اعتراضات مردمی در ایالات متحده آمریکا به مرگ سیاه‌پوستی به نام جورج فلوید که حین بازداشت با خشونت بی‌حد پلیسی سفیدپوست کشته شد، شاهد اعتراضات است. معترضان انگلیسی با تخریب مجسمه چهره‌های تاریخی که به گفته آن‌ها در میراث استعماری و نژادپرستی کشورشان نقش داشتند، پلیس را درگیر کردند.

جنبش «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» روز شنبه اعتراضاتی را در لندن برنامه‌ریزی کرد که چهارمین مورد می‌شد اما پس از آنکه حامیان انجمن‌های فوتبال گفتند که برای حفاظت از مجسمه‌ها و افسران پلیس در پایتخت تجمع می‌کنند، این مراسم لغو شد. این فوتبال‌دوستان به خیابان‌های لندن آمدند؛ همینطور رادیکال‌های جناح راستگرا و معترضان جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است. البته تعداد معترضان چندان زیاد نبود. درگیری‌ها با پلیس حتی پس از پایان تجمع اعتراضی حامیان سیاه‌پوستان ادامه داشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها