پوتین پس از هفته‌ها قرنطینه در انظار عمومی ظاهر شد

رئیس جمهوری روسیه پس از هفته‌ها قرنطینه خانگی در این کشور برای اولین بار برای شرکت در مراسم روز ملی روسیه در انظار عمومی ظاهر شد.

پوتین پس از هفته‌ها قرنطینه در انظار عمومی ظاهر شد

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، پوتین با استفاده از فرصتی که مراسم "روز روسیه" در اختیارش گذاشته بود در سخنانی بار دیگر به تبلیغ تغییرات مورد نظرش در قانون اساسی پرداخت که در صورت تصویب به او امکان می‌دهد تا سال ۲۰۳۶ یعنی ۱۶ سال دیگر در این مقام باقی بماند.

او از ۲۰ سال پیش در مقام رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر قدرتمند بر صحنه سیاست روسیه تسلط داشته است.

این هفته قرنطینه خانگی و محدودیت فعالیت‌های اقتصادی در مسکو، پایتخت روسیه لغو شد هر چند شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بسیار بالاست.

وضعیت مسکو همچنین باعث سردرگمی شده است زیرا سرگئی سوبیانین، شهردار، از مردم خواسته است تا در تعطیلات سراسری به مناسبت روز روسیه همچنان در خانه بمانند.

تعطیلات بعدی روز ۲۴ ژوئن به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم خواهد بود و شهردار همچنین خواستار آن شده که ساکنان پایتخت در آن روز هم از خانه خارج نشوند.

تا کنون آزمایش‌های انجام شده در روسیه حاکی از آن است که حدود ۵۱۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند که پس از آمریکا و برزیل بالاترین آمار ابتلا در جهان است.

منابع دولتی تعداد کسانی را که در اثر این بیماری درگذشته‌اند ۶۷۰۵ نفر اعلام کرده‌اند اما در مورد صحت این آمار تردیدهای جدی ابراز شده است.

پوتین کجا بوده است؟

آخرین باری که ولادیمیر پوتین در انظار عمومی دیده شد روز ۹ ماه گذشته میلادی بود که در مراسم مختصری به مناسبت روز پیروزی در جنگ دوم جهانی حضور یافت. مراسم مفصل رژه به این مناسبت به روز ۲۴ ژوئن موکول شده است.

از آن زمان ظاهرا او در محل سکونت خود در خارج از مسکو اقامت داشته و کار خود را از آنجا دنبال می‌کرده است.

او در میان شماری از مقامات دولتی در مراسم برافراشتن پرچم در فضای باز که در محلی در غرب شهر مسکو برگزار شده بود، حضور یافت.

او در سخنانی در این مراسم از مردم روسیه خواست تا به طور گسترده در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی که قرار است روز ۱ ژوئیه صورت گیرد شرکت کنند و افزود که اطمینان دارد "اکثر قاطع مردم روسیه" از این تغییرات حمایت خواهند کرد.

این تغییرات به او اجازه خواهد تا پس از خاتمه دوره کنونی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴، دو دوره دیگر هم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، شیوع ویروس کرونا خسارات عمده‌ای به اقتصاد روسیه وارد کرده است. این بیماری از اواخر ماه مارس در آن کشور شایع شد.

همزمان با افزایش بیکاری، نشانه‌های محکمی از دلسردی مردم از دولت پوتین مشهود است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    و رییس جمهور ماهم نه تنها در قرنطینه به سر نبرد که درس عبرت باشه برای مردم بلکه ماسک هم نمیزنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها