نرخ هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

چهارآیین از روند نزولی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان است.

نرخ هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

برومند چهارآیین کارشناس صنعت طیور از استمرار روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی عرضه مرغ با نرخ ۱۳ هزار تومان را اجحاف در حق مصرف کننده دانست و افزود: با توجه به نرخ کنونی مرغ زنده، قیمت نهایی مرغ در سطح خرده فروشی نباید از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر باشد و مابه التفاوت فروش با نرخ های بالاتر به جیب سوداگران می رود.

چهارآیین قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش سطح درآمد خانوار و اُفت تقاضا برای خرید، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان ۴ هزار تومانی رو به رو هستند.

این کارشناس صنعت طیور ادامه داد: طی ماه های اخیر، مرغداران از محل فروش مرغ بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

بازار نهاده های دامی همچنان آشفته است

عضو هیئت مدیره سابق کانون سراسری مرغداران گوشتی با انتقاد از اختلاف معنادار نرخ مصوب با بازار سیاه، گفت: در حال حاضر هر کیلو ذرت با احتساب کرایه های حمل و نقل با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۵۰ تومان به مرغدار باید عرضه شود که متاسفانه در بازار سیاه با قیمت های بالاتری فروخته می شود.

چهارآیین در پایان تصریح کرد: با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت مصوب ذرت و کنجاله سویا با بازار سیاه انتظار می رود که با ورود دستگاه های نظارتی شاهد ثبات آرامش در بازار باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها