احتمال لغو کامل مراسم حج در سال جاری

یک مقام آگاه سعودی گفت که عربستان ممکن است مراسم حج امسال را برای نخستین‌بار لغو کند. این ایده پس از آن مطرح شده که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ۱۱۰ هزار تن گذشته است.

احتمال لغو کامل مراسم حج در سال جاری

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشیال تایمز، یک مقام آگاه سعودی گفت که عربستان ممکن است مراسم حج امسال را برای نخستین‌بار لغو کند.

این ایده پس از آن مطرح شده که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ۱۱۰ هزار تن گذشته است.

یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود در گفتگو را فایننشیال تایمز گفت: «این مسئله بررسی شده و سناریو‌های متعددی نیز در نظر گرفته شده است. تصمیم در این‌باره حدود یک هفته زمان می‌برد.»

وی در ادامه گفت: «تمامی گزینه‌ها روی میز است و اولویت ما سلامت و امنیت حجاج است.»

منبع: ایلنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    ای کاش کسانی که میرن حج پولشونو میدادن به جونا تا تواین گرونی بتونن ازدواج کنن.من موندم حج واجب یا مردم بدبخت خودمون.نمینونم شاید عقل من کم نمیفهمم .درک نمیکنم

  • استاد دانشگاه
    0

    خدای محمد کنه انشاا... مراسم حج لغو بشه و دعای میلیونها ایرانی ستمدیده و فلاکت زده مستجاب بشه تاعده ای بی قید و لاابال پیر پاتال توی این شرایط وخیم اقتصادی 86000 ضربدر37000000 مساوی سه هزار و صدو هشتاد و دو میلیارد تومن را به باد فنا برای یک اسم دهن پر کن حاجی از مملکت خارج نکنند. در خوش بینانه ترین حالت از این پول 50 درصد یعنی 1590 میلیارد تومن برابر با 379 میلیون دلار (دلار اصلی 4200 تومانی) توی جیب عربستان و بودجه آن کشور می رود که اگر هر گلوله 3 دلار باشد (که کمتر هم هست) میشود 126 میلیون گلوله و 50 درصد این گلوله ها در جنگ یمن مصرف شود حدود میلیونها یمنی فقط توسط پول ما از بین می روند. یعنی ما بطور غیر مستقیم جزو ائتلاف ضد یمن هستیم برای همین است که شهروندان عادی و مردم غیر سیاسی یمن بشدت از ایران و ایرانیان متنفرند و خیلی شفاف می گویند اگر مردم ایران خیلی نگران مردم ما هستند به حج نروند چون آب به آسیاب دشمن می ریزند. آن مسئولانی هم که ادعا می کنند دولت عربستان قول داده از این پولها برای بودجه نظامی استفاده نکند یا رانت خواری را خوب یاد گرفته اند یا کثیف تر از خود عربستانی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها