پارلمان اسکاتلند به بریتانیا:

صادرات تجهیزات ضد شورش به آمریکا را تعلیق کنید

پارلمان اسکاتلند روز پنجشنبه با رای به طرحی، از بریتانیا خواست تا صادرات گاز اشک‌ آور، تجهیزات ضد شورش و گلوله‌های پلاستیکی به آمریکا را متوقف کند. این تصمیم همزمان با تظاهرات در اعتراض به مرگ جورج فلوید اتخاذ شد.

صادرات تجهیزات ضد شورش به آمریکا را تعلیق کنید

پاتریک هاروی، رهبر حزب سبزهای اسکاتلند این طرح را ارائه کرده بود که با ۵۲ رای موافق، بدون رای مخالف و ۱۱ غایب مورد حمایت قرار گرفت و از دولت بریتانیا خواسته شد تا به‌طور رسمی صادرات این تجهیزات را به آمریکا تعلیق کند.

هاروی روز پنجشنبه گفت: «واضح است که ایالات متحده کشور امنی نیست که ما باید به آن گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و تجهیزات ضد شورش صادر کنیم.»

وی تاکید کرد که این سلاح‌های سرکوب در یک جامعه است.

به گزارش یورونیوز، این حرکت در پاسخ به درگیری‌های اخیر بین معترضان و پلیس در شهرهای آمریکا صورت گرفت که در برخی مواقع به خشونت کشیده شده است چراکه در برخی موارد ماموران پلیس با استفاده بیش از حد از نیروی زور معترضان را سرکوب کردند.

هاروی همچنین پیشنهاد کرد که اسکاتلند یک موزه برده‌داری تاسیس کند تا به «پیوندهای تاریخی ما با تجارت برده‌ها بپردازد.»

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سورنا
    0

    دولت ایران باید وسایل ضد شورش به آمریکا را تحریم کند .وبه آن کشور صادرات نداشته باشد .واز مردم فقیر آمریکا حمایت مالی کند .تا فقیر تر نشوند .چون خیلی فقیر هستند .یارانه را بدهید به مردم فقیر آمریکا بنده خدا ها.خیلی فقیر هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها