فقط برای نصف عمل‌های غیراورژانسی خون تأمین می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: برای تمام عمل‌های اورژانسی خون تأمین می‌‌شود اما تنها نصف عمل‌های غیراورژانسی را در سطح استان پاسخگو هستیم و نیاز بیشتر به گروه‌های خونی منفی داریم.

فقط برای نصف عمل‌های غیراورژانسی خون تأمین می‌شود

محمدرضا مهدیزاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سطح استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به مراجعه خوب اهداکنندگان خون به مراکز انتقال خون استان تهران و اهدای ۱۳۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی، به دلیل افزایش تقاضا عمل‌های جراحی در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران، نیازمند مشارکت بیشتر مردم در کار اهدای خون به خصوص گروه‌های منفی هستیم.

فقط نصف عمل‌های غیراورژانسی را پاسخگو هستیم
او ادامه داد: سازمان انتقال خون استان تهران تمام نیاز‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در زمینه عمل‌های اورژانسی را برطرف می‌کند و در این زمینه ما دچار هیچ مشکلی نیستیم، اما تنها نصف عمل‌های غیراورژانسی را در سطح استان پاسخگو هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که روزانه ۱۳۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان تهران توسط مردم خیر اهدا می‌شود.

میزان ذخایر خون در استان تهران حدود پنج روز است
او بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخایر خون در استان تهران حدود پنج روز است و مشکلی از نظر تامین خون نداریم.

او گفت: نیاز بیماران تالاسمی و هموفیلی به خون و فرآورده‌های خونی تامین شده است و در این خصوص هیچ مشکلی نیست.

گروه‌های منفی در اولویت بیشتری قرار دارند
مهدیزاده یادآوری کرد: ما نیازمند مشارکت بیشتر افراد به خصوص اهداکنندگان مستمر در سطح استان تهران هستیم و گروه‌های منفی خون در اولویت بیشتری قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها