با پیگیری‌های سازمان بازرسی

افزایش حداقل مزد کارگری، ۲۶ درصد و حق مسکن کارگران نیز ۲۰۰ هزار تومان

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با پیگیری‌های سازمان بازرسی حداقل مزد کارگری، ۲۶ درصد و حق مسکن کارگران نیز ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

افزایش حداقل مزد کارگری، ۲۶ درصد و حق مسکن کارگران نیز ۲۰۰ هزار تومان

شکربیگی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اقدامات سازمان برای رفع معضلات جامعه کارگری گفت: در پی دستور و پیگیری ویژه ریاست قوه قضاییه، این سازمان گزارش جامعی در خصوص بررسی معضلات جامعه کارگری- کارفرمایی و نحوه تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ تهیه و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال جاری برای معاون اول رئیس جمهور ارسال نمود که با دستور بررسی و اقدام به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع گردید. به دنبال آن در تاریخ ۱۰ خرداد جلسه‌ای برای بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تبعات احتمالی افزایش دستمزد توسط سازمان بازرسی با نمایندگان کارفرمایی برگزار شد که در پایان جلسه، نمایندگان کارفرمایی با انتقال ۵ درصد از بخش مزایا (حق سنوات) به حداقل مزد موافقت نمودند.

شکربیگی با اشاره به برگزاری جلسه با دبیر شورای عالی کار افزود: پیشنهاد سازمان بازرسی مبنی بر انتقال بخشی از حق سنوات به حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن در این جلسه با موافقت ضمنی دبیر شورای عالی کار و نمایندگان بخش کارگری و کارفرمایی روبرو گردید؛ و در راستای اجرای پیشنهاد‌های سازمان بازرسی و قول مساعد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت از اعضای شورای عالی کار، جلسه شورای عالی کار در تاریخ ۱۷ خرداد ۹۹ برگزار و مقرر شد قسمتی از حق سنوات از بخش مزایا به حداقل مزد افزوده شود و افزایش حداقل مزد از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد تغییر نماید. همچنین موافقت گردید حق مسکن کارگری نیز به میزان دو میلیون ریال افزایش پیدا نمایدکه موضوع اخیر بایستی به تصویب هیات وزیران برسد. همچنین سایر سطوح دستمزد نیز به همین نسبت افزایش خواهد داشت.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • بازنشسته
    0

    اخ که مردیم از خوشی،بازنشسته واین همه لطف مسئولین محاله. ماشاالللللللللللللله.

  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی زحمت کشیدید

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا از توکمک میخواهیم.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      با سلام چرا فکر بابت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نمی شود

  • علی پور
    0

    گندی به اقتصاد زدید که که صددرصد افزایش هم کارسازنیست وقتی بازاروکالا ازنظرقیمت گزاری کنترل نشود یعنی فاجعه .الان زالو های اقتصادی وهمدستان دولتی ازهرویروسی منحوس ترند

  • کاربر ناشناس
    0

    چراحقوق کارمندان سازمان تامین اجتماعی آنقدر زیاده ولی کارگران وبازنشستگان که صاحب پولهای تآمین اجتماعی واندوخته وزحمت سالهای آنهاست باید درفقر مطلق زندگی کنند خواهش میکنیم از قوه قضایه آقای رئیسی تحقیقات در این مورد داشته باشد.

  • ؟؟؟
    0

    بنظر من تمام حقوق ها ودستمزدها در همه مشاغل باید یکسان باشند؟؟!! مثلا اگر آقای شهردار یا استاندار و جناب مدیر از حقوقش ناراضی بود میتونه بره چند روز رفتگری کنه و فحله گی بنایی کنه.. تا متوجه شود پول بابت تعهد و مفید بودن را میگیرد وگرنه مفت خوری و زیر سایه کولر گازی وکنار بخاری بودن را همه دوست دارند متاسفانه در این سیستم مشاغل تخصصی نیستن و تخصص وبلد کار بودن هیچ ارزشی نداره برای زیر دستی ها و اقشار ضعیف خوب کار کردن وظیفه است و تخصص حساب نمیشه و لی بالا دستی ها برای حضور بموقع سر میز کارشون امتیاز وتخصص و مدرک میگیرند و هیچکس نگفته همانگونه که رفتگر نمیتونه زیر کولر گازی مدیریت کنه اون آقای مدیر هم نمیتونه تو برف وبارون و جلوی آفتاب سوزان مثل رفتگرها جارو بزنه یا آجر بندازه و.. نشاید که این کارها را توهین به حساب میارند..متاسفانه متاسفانه هر کسی بیشتر کار کنه کمتر امتیاز وحقوق میگیره، دلال بیشتر از کارگر میگیره. واسته بیشتر از باغدار سود میکشه رو میوه همون باغدار.. متاسفانه ملاک مدارکی هست که دانشگاه ها فروختند و اغلب جایگاه و امتیاز افراد با پول و پارتی تعیین شده..

  • کارگر بدبخت ایرانی
    0

    پنج درصد اضافه کردید از اونطرف مسکن، حمل ونقل، مایحتاج اولیه زندگی و... دهها درصد گرونتر شده، بعد می‌آید تو ساز و کرنا میکنید که بعد از دستور و پیگیری فلانی چند درصد حقوق کارگر بدبخت افزایش پیدا کرده... انگار آپولو هوا کردید. کاش به درک واصل می شدید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها