روبات ها هم احساس دارند

یکی از مشکلات موجود در زمینه دانش رباتیک، تولید ربات هایی است که امکان احساس و درک سطوح و ارتعاشات مختلف را داشته باشند.

روبات ها هم احساس دارند

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، حالا خبر می رسد که محققان دانشگاه جرج واشنگتن و UCLA یک پوست انعطاف پذیر ساخته اند که امکان درک سطوح مختلف مطابق پوست انسان را دارد.

این پوست مصنوعی که از الیاف سسیلیکونی ساخته شده منافذ کوچکی با قطری بسیار ریز دارد که برای فراهم کردن امکان عبور جریان الکتریکی با فلز مایع پر شده‌اند.
«جاناتان پوزنر» پروفسور مکانیک و سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید:بازوهای رباتیک در حال حاضر بر نشانه ها و سرنخ های بصری متکی هستند که نوعی ضعف محسوب می شود. اگر یک ربات قصد خنثی کردن یک بمب را داشته باشد باید توانایی تمییز بین لمس یک سیم و وارد کردن فشار بر آن را داشته باشد.
پوست انسان هنگام لمس اشیا تغییر شکل داده و اعصاب موجود در آن پیام های لازم را به مغز می فرستند.در این پوست مصنوعی نیز هنگام لمس یا فشار یک شی، شکل کانال فلز مایع و در نتیجه میزان بارالکتریکی عبوری از آن تغییر می کند. از تغییرات این بار الکتریکی می توان برای تعیین میزان فشار وارد شده استفاده کرد.

از این پوست مصنوعی می توان برای توسعه ربات هایی در زمینه خنثی سازی بمب، انجام عمل جراحی وموارد دیگری که به دقت بالا نیاز دارد، استفاده کرد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها