گزینه ازدحام مترو به نقشه گوگل افزوده می‌شود

گوگل اعلام کرده است که در به‌روزرسانی جدید نقشه اختصاصی خود یعنی گوگل مپ امکانات جدیدی را به سرویس ناوبری خود افزوده تا بدین ترتیب کاربران بتوانند به اطلاعات آپدیت شده و لحظه ای در خصوص مقاصد موردنظر و سفرهای درون شهری خود دسترسی پیدا کنند.

گزینه ازدحام مترو به نقشه گوگل افزوده می‌شود

به روزرسانی جدید اپلیکیشن گوگل مپ به کاربران اجازه می‌دهد تا از میزان ازدحام و شلوغی ایستگاه‌های مترو و قطارهای درون شهری مطلع شوند تا بدین ترتیب سلامت و بهداشت خود و جامعه را به مخاطره نیاندازند.

از آنجایی که به تدریج سیاست‌های قرنطینه خانگی در سراسر جهان کاهش یافته و تب محدودیت های جدی و سخت گیرانه دولت ها در خصوص جلوگیری از شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا نیز اندکی فروکش کرده و از طرفی دیگر فعالیت‌های اقتصادی و کار کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کشورهای مختلف نیز از سر گرفته شده است، گوگل نیز قصد دارد در اپلیکیشن‌ و سرویس‌های مختلف خود همچنان به کمک کاربرانش بشتابد و با توسعه و ارائه قابلیت و امکانات جدید به حفظ و رعایت سلامت و بهداشت جوامع کمک بسزایی کند.

در تازه‌ترین خبری که در وبسایت gsmarena منتشر شده است، گوگل اعلام کرده است که در به‌روزرسانی جدید نقشه اختصاصی خود یعنی گوگل مپ امکانات جدیدی را به سرویس ناوبری خود افزوده تا بدین ترتیب کاربران بتوانند به اطلاعات آپدیت شده و لحظه ای در خصوص مقاصد موردنظر و سفرهای درون شهری خود دسترسی پیدا کنند.

رامش ناگاراجان، مدیر سرویس گوگل مپ با انتشار پستی در وبلاگ خود نوشته است: کاربران پس از جستجوی ایستگاه‌های مترو در گوگل مپ تنها با کلیک بر روی نام آن می‌توانند اطلاعات مختلفی همچون میزان ازدحام و شلوغی ایستگاه و همچنین مدت زمان رسیدن قطار بعدی را مشاهده کنند که البته این قابلیت به صورت خودکار غیر فعال است و کاربران در صورت بهره مندی از آن باید سیستم موقعیت‌یاب GPS گوشی هوشمند خود را فعال سازی کنند.

در واقع اطلاعات مربوط به میزان ازدحام و شلوغی ایستگاه‌های مختلف مترو از سوی افرادی که در آن ایستگاه حضور و تردد دارند، به صورت ناشناس دریافت می‌شود و لحظه به لحظه این داده‌ها به روز رسانی می شود تا کاربران بتوانند در خلوت ترین و بهترین زمان ممکن به سفرهای درون شهری خود بپردازند و در عین حال سلامت و بهداشت خود و دیگران را به خطر نیندازند.

همچنین قابلیت دیگری که هم اکنون تنها محدود به کشورهای منطقه آمریکای شمالی یعنی کانادا، مکزیک و ایالات متحده است، در حالت رانندگی نیز به کاربران گوگل مپ در خصوص محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا و نقاط حساس هشدار می‌دهد.

این اپلیکیشن کاربردی پیشتر نیز در ماه مارس سال جاری میلادی همزمان با شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا، مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی برای درمان و تشخیص بیماری کووید ۱۹ را برای نقش مکان را نمایش می داد.

منبع: عصر ایران

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها