ترامپ:

برای محافظت از منافعمان در برابر ایران، ۳۶۰۰ نیرو در عربستان هستند

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره ضمن تکرار ادعا‌ها علیه ایران اعلام کرده ۳۶۰۰ نیروی آمریکایی در عربستان سعودی حضور دارند.

برای محافظت از منافعمان در برابر ایران، ۳۶۰۰ نیرو در عربستان هستند

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره خاطرنشان کرده در حال حاضر ۳۶۰۰ نظامی این کشور در عربستان سعودی مستقر هستند.

ترامپ در این نامه با تکرار ادعا‌های اثبات‌نشده علیه ایران نوشته است: «نیرو‌های مسلح ایالات متحده به منظور محافظت از آمریکا و منافعش در منطقه در برابر اقدامات خصمانه ایران یا گروه‌های تحت حمایت آن‌ها در عربستان سعودی مستقر شده‌اند.»

در ادامه نامه آمده است: «این نیرو‌ها که با هماهنگی حکومت پادشاهی عربستان سعودی فعالیت می‌کنند تأمین‌کننده قابلیت‌های پدافند هوایی و موشکی هستند و از پرواز هواپیما‌های جنگنده ایالات متحده پشتیبانی می‌کنند. تعداد کل نیرو‌های ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی تقریباً ۳۶۰۰ نفر هستند.»

ترامپ در بخش دیگری از این نامه از دستور خودش برای حمله تروریستی به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شده دستور این حمله را به دلیل «تشدید حملات ایران» به منافع آمریکا در خاورمیانه صادر کرده است.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    3600 نیروت مثل اون 2تاقایقی است که اشتباهی اومدن تو ابهای ما وبعد ازگرفتنشون همشون ازترس گریه میکردن. یادت میاد ترامپ خالی بند و دروغگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها