پرداخت یارانه نقدی موالید مشروط شد

جزئیات آیین نامه تبصره هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه ۹۹ حاکی از موضوع مشروط شدن پرداخت یارانه نقدی موالید جدید است.

پرداخت یارانه نقدی موالید مشروط شد

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها (تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۹) که اخیرا به تصویب هیات وزیران رسیده بود توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

یکی از بندهای جنجالی این آیین نامه مربوط به شرایط جدید موالید خانوارهای یارانه بگیر است، که مشروط به تامین منابع شده است. بسیاری از کارشناسان این رویکرد را خلاف سیاست‌های جمعیتی و حتی وضعیت اقتصادی و حمایت از فرزند آوری خانواده‌ها می‌دانند.

در ماده ۶ آمده است: موالید جدید صرفا با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندسازی یارانه ها با رعایت قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

همچنین ماده ۴ این آیین نامه مربوط به شناسایی سه دهک درآمدی بالای جامعه است که باید مجددا توسط وزارت رفاه در دستور کار قرار گیرد و یک ماه پس از ابلاغ عملیاتی شود.

ماده ۴ بدین شرح است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار و براساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه که ظرف یک ماه پس از تاریخ ابلاغ این آیین نامه تعیین می گردد نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است، پس از اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای اعلامی در اولین نوبت) اقدام نماید.

تبصره - به استناد جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۴) خانوارهای حذف شده می توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارایه اطلاعات و مستندات لازم، اقدام نمایند. وزارت مذکور مکلف است پس از بررسی مستندات ارایه شده، اسامی سرپرستان خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را مجددا به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام نماید تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها برقرار شود. وزارت موظف است نتایج را به کلیه معترضین اعلام نماید.

در این دستورالعمل (ماده ۵) احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز پیش‌بینی و حتی مصارف آن نیز مشخص شده است که صرف سه بخش یارانه نان و خرید تضمینی گندم و مابقی برای پاداش پایان خدمت والدین شهدا خواهد شد.

پرداخت یارانه نقدی موالید مشروط شد

مشخص نیست که چرا پاداش پایان خدمت والدین شهدا که در طبقه بندی بودجه‌ای جزء مصارف و هزینه‌های جاری محسوب می‌شود در مصارف هدفمندی یارانه‌ها گنجانده شده است.

همچنین این روزها زمزمه‌ افزایش قیمت گازوئیل در فضای مجازی شنیده می‌شود.

ماده ۵- در صورت افزایش درآمد ناشی از صادرات فرآورده های نفتی و با افزایش درآمد ناشی از فروش داخلی فرآورده های نفتی مندرج در بندهای (۱) و (۲) دریافتیهای (منابع) جدول تبصره (۱۴) قانون، به استناد بند (۶) جدول ذیل جدول تبصره (۱۴) درآمد حاصل از آن تا سقف سی هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال به افزایش مبلغ ردیف (۲۷) پرداختیهای (مصارف) جدول مذکور یارانه نان و خرید تضمینی گندم و باقی مانده برای پاداش پایان خدمت والدین شهدا اختصاص می یابد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • شیدااشرفی
    0

    سلام.به کسانی که نیاز ندارن یارانه دادن هنر نیست هی اعلام.هم میکنید راست میگید به من وامثال من بدید که. هیچ درامدی ندارم.

  • ممدخان
    0

    خدا پدر احمدی نزاد را بیامرزد که می خواست برای بچه آوری پول بدهد

  • ناشناس
    0

    آیا مردم صدها هزار شهید در دفاع از اسلام دادند که دولت منکر عدالت اسلامی بر آنان حکومت کند --- دولت با پیروی بی چون و چرا از مکتب سرمایه داری غرب و از نسخه های پیچیده شده در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و سازمانها و کنوانسیونها مکتب سرمایه داری غرب با انکار ضرورت پیروی از عدالت اسلامی در مدیریت امور اقتصادی و مالی و پولی کشور و در مدیریت ثروتهای ملی خون صدها هزار شهید انقلاب اسلامی را لگد مال می کند و به ده ها میلیون مردم شهید داده پوز خند تمسخر آمیز نشان می دهد. ده میلیون از ملت ایران انقلاب نکردند که بردگان مکتب سرمایه داری غرب با کفر به عدالت اسلامی در مدیریت کشور بر سر این مردم بی پاسخگویی حکومت کنند. مجلس شورای جدید باید با اثبات آگاهی و ایمان خود به اصول عدالت اسلامی در عمل و در قانون گذاری ثابت کند که حساب او از دولت کافر به این عدالت جدا است و تلاش کند رئیس و اعضای این دولت را بعلت رویگردانی از اصول عدالت محور نظام اسلامی به استیضاح و پاسخگویی و حساب پس دادن مجبور سازد و حساب هر یک را در کف دست او بگذارد. مردم خدا پرست انقلابی از بی عدالتی دولتها به ستوه در آمده و تشنه ی تغییرات عادلانه در ساختار و فکر دولت اند و با اصرار حقوق تضییع شده ی خود را از راه اجرای قوانین و احکام عدالت محور شرع مبین اسلام از دولتهای گذشته می خواهند. دولت کنونی بجای رسیدن به حقوق عادلانه ی مردم در ثروتهای ملی با در اختیار قرار دادن این ثروتها در دست یک مشت سرمایه دار بی درد از خدا بی خبر این حقوق را در همه چا انکار کرده است و پیوسته به جیب تهی این مردم دست درازی می کند و این مردم را صدقه خور کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها