شلاق خوردن یک جوان به‌خاطر شکایت امام‌جمعه چرام ؛ بی‌خبر بودم !

امام جمعه چرام به موضوع اجرای حکم شلاق یک جوان با شکایت خودش واکنش نشان داده و آن را تایید کرده اما گفته است او خود از موضوع اجرای حکم مطلع نبوده است.

شلاق خوردن یک جوان به‌خاطر شکایت امام‌جمعه چرام ؛ بی‌خبر بودم !

در برخی گروه های فضای مجازی شهر چرام عنوان شد که یکی از جوانان این شهر در اجرای حکمی که در پی شکایت امام جمعه این شهر صورت گرفت ، متحمل چند ضربه شلاق شده است. این خبر باعث واکنش های متفاوتی شد . در این بین برخی به امام جمعه این شهر انتقاد کردند که وی در واکنش به این موضوع نکاتی را مطرح کرد.

سیدنوراله افشارامام جمعه چرام توضیحات زیرا را ارائه کرده است.

بسم الله الرحمان الرحیم

مایل به جواب به مسئله‌ای که در فضای مجازی منتشر شد نبودم اما جهت روشن شدن اذهان خوانندگان محترم مطالبی را مکتوب میکنم تا آن وقت قضاوت نمایند.

قضیه به حدود پانزده ماه قبل بر می گردد روز جمعه ای بعد از نشر خبر نماز جمعه جوانی ْدر یکی از گروههای پر تعداد مجازی اقدام به توهین های متعدد در قالب پیام‌های جداگانه به مردم نمازگزاران و حتی مسایل شخصی امام جمعه سابق کردند. با توجه به اینکه باجناق این جوان از آشنایان بود به ایشان عرض کردم چنین مسئله ای هست ایشان یک عذر خواهی کند و قضیه تمام شود.

حدود یک ماه منتظر ماندم اما چنین نشد ،لذا باجناق این جوان گفتند هرطور صلاح می‌دانید اقدام کنید.

با توجه به اینکه نشر اکاذیب و اتهامات ناروا وارد کرده بود و حاضر به عذرخواهی هم نبود بخاطر عدم تضییع حق نمازگزاران محترم شاکی ایشان شدم و چون مدت زیادی از پرونده میگذشت از پرونده اطلاعی نداشتم و به گمانم که مختومه شده است.

تا این که روز شنبه ۱۷ خرداد ماه بدون اینکه بنده اطلاعی داشته باشم این حکم اجرا شد و بنده عصر روز شنبه هفدهم خرداد از طریق یکی از دوستان از رای و اجرای آن مطلع شدم. بلافاصله با دادستان محترم آقای صدری تماس گرفتم و گفتم کاش اطلاع می دادید در این صورت قطعاً اجازه اجرای حکم را نمی‌دادم. ایشان گفتند در جریان اجرای حکم نبودم و حکم توسط اجرای احکام صادر شده است.

چند مسئله که باید خدمت عزیزان خواننده این متن عرض کنم.

اول؛یکی از دوستان در یک سایتی بدون سوال از بنده نوشته پادرمیانی ریش‌سفیدان از امام جمعه وایشان نپذیرفتند .کاش قبل از آن سوال می پرسیدند تا قضیه را خدمت ایشان بیان می‌کردم.که چنین مساله ای صحیح نیست.

دوم؛ خواننده محترمی که این مرقومه را مطالعه می نمایید؛بر اساس حقوق شهروندی وقانون جمهوری اسلامی وقتی برادری؛ توهین های متعدد می کند و حاضر به عذرخواهی به مردم نمی شود تکلیف چیست؟

سوم ؛چرا حدود یک ماه که بنده اصرار بر حل مساله داشتم و باجناق ایشان(آقای راکبی) واسطه بین ما بود و بنده اصرار می کردم که ایشان یک عذرخواهی بکند وقضیه تمام شود حاضر به پذیرش اشتباه نشدند.وحتی بعد از یک سال واندی چنین اتفاقی نیفتاد.

چهارم؛ بنده حقیقتاً اطلاعی از اجرای حکم نداشتم و گرنه مانع می‌شدم و باریش سفیدی مسئله تمام میشد.اعتقاد بنده این است، که ظرفیت ریش سفیدان برای حل مشکلات بسیار ظرفیت بالایی است.

پنجم؛ همه ما اعتقاد به قیامت و سوال شب اول قبر داریم .عزیزانی بدون تحقیق و بدون سوال از این جانب اظهار نظر بر علیه حکم صادر شده و اینجانب کردند باید خودشان در محضرخداوند تبارک تعالی پاسخگوی چنین مسئله ای باشند.

ششم؛ بخاطر حفظ بعض مسایل از نشر پیام ها و اکاذیبی که سال گذشته این جوان انجام دادند معذورم. در صورت ادامه پیدا کردن ناچار به نشر آن پیام ها هستم.
هفتم؛ازاینکه تصدیع صورت گرفت از همه عزیزان پوزش می خواهم.

خداوند عاقبت همه ی ما را ختم بخیر وسعادت فرماید.

سید نوراله افشار
امام جمعه چرام

ماجرای از زبان روح الله برزین

پس از انتشار توضیحات امام جمعه چرام روح‌الله برزین نیز به توضیح ماجرا می‌پردازد، توضیحاتی که آن هم در فضای مجازی دست به دست می‌شد او نوشت: در گروهی ۳۰۰نفره و در پاسخ به خبرنگاری مطالبی نوشتم و فردی اسکرین آنها را برای امام جمعه فرستاد. پس از آن از من خواستند عذرخواهی کنم اما کسی به خاطر گناه ناکرده عذرخواهی نمی‌کند.

امام جمعه ۱۵ماه پیش شکایت کرد و یک ماه پیش حکم آمد که مشاور امام جمعه آن را قرائت کرد»

‏«اینکه ایشان الان می‌گوید در جریان نبود، احتمالا در جریان زمان اجرا نبود وگرنه یک ماه پیش مشاورش حکم را دید.

در این ۱۵ماه، بیست نفر(ریش‌سفدان) حدود ۵۰بار به دفتر امام جمعه رفتند و از او خواستند شکایت را پس بگیرد اما قبول نکرد. می‌گفت هرکس خطایی می‌کند باید مجازات شود»

‏«آدم برای گناه نکرده عذرخواهی نمی‌کند اما من یک‌بار به اصرار مسئول اطلاعات به دفترش رفتم و گفتم آمدم ببینم برنامه شما چیست و اگر ارشاد و راهنمایی دارید به خودم بگویید.

رفتار تندی داشت و صحبت من را نپذیرفت و گفت این حرف‌ها چه بود نوشتی و باید مجازات شوی.»

منبع: تابناک

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • کمیل
    0

    متاسفانه در کشور ما فقط خوب احادیث وروایاتها تلفظ میشوند وخوب عم گوش میکنیم اما در عمل فاصله زیاد هست این مسئله هم باارشاد هم باعذرخواهی ختم بخیرمیشد،اما واقعا درسها باید گرفت

  • مهدی
    0

    مدارا خوب بود و عمل به گذشت بدون امدن جوان خوب بود !

  • کاربر ناشناس
    0

    بنزین گران شد رئیس جمهور اعلام کرد من نفهمیدم صبح بیدارشدم گفتن بنزین گران شده شما دستور دادین خبر نداشتین حالا امام جمعه میگه من فکر کردم پرونده مختومه شده دیگه دنبال نکردم مگه پیامک برای شما نیومده

  • عباس
    0

    پیامبر با آن عظمت از پشت بام خاک برسرمبارکشان میریختند آزارشان میدادند بخشید تو بااین کار جوانان را اسلام گریز میکنی.رأفت اسلامی یعنی چی؟

  • بی‌نام‌
    0

    دروغ‌گویی

  • دلخسته
    0

    ملت از خون فرزندانشان بخاطر خدا میگذرند.شمابخاطراشتباه این جوان مجازاتش میکنید؟ خداوند رحم کند.کووید19 هم درس عبرت نشد.من الله توفیق

  • وحید
    0

    پیامبراکرم (ص) ... برسرمبارکش ریختن ولی چکارکرد؟!

  • ........
    0

    توجیهه دروغ. مرحله به مرحله پیامک میاد. چرا دروغ میگی؟!! دروغ گو

  • علیرضا
    0

    شما به عنوان یک روحانی و امام جمعه باید از لحاظ رفتاری الگو باشید ، مگر حضرت علی علیه السلام با ضارب خودش مدارا نکرد و گفت فقط یک ضربت به او بزنید شما که خاک پای اون حضرت هم نیستی ، چقدر تکبر، چقدر غرور، شما از پست مقدس خود سوءاستفاده کردی ، شما باعث شدی جوانها به اسلام بدبین شوند به نظر من چه خوب بود رهبر عزیز این پست مقدس رو از شما می گرفت و تحویل یک روحانی بردبار وبا ایمان و مردم دار میداد

  • اشفته
    0

    چرا نظرات را انعکاس نمیدین؟ خواهشأ شمادیگه پارتی بازی وسانسور نکنید.دلخورمیشیم.

  • حسین
    0

    اقای معمم نماینده خدا روی کره زمین .اشک تمساح نریز تو که از خون مردم تغذیه مکنی اشک تمساح نریز

  • کاربر ناشناس
    0

    انتظار داریم ازاینها که مردم را به تقوای الهی سفارش کنن

  • قاسم سلیمانی
    0

    متاسفانه برخی مسئولان در این برهه زمانی و دنیای بی مرز رسانه ای حرکاتی انجام می دهند که آدم تعجب میکنه ایشان فکر کرده زمان قدیم است که اربابی حق رعیتی را می خورد و آب از اب تکان نمی خورد. چقذر باید این انقلاب از دست این افراد بی بصیرت ضربه بخورد؟ چرا عبرت نمی گیرید ؟ درچند جبهه باید بجنگیم؟ یاعلی

  • احمدی
    0

    از معصومین الگو بگیرید که به اشخاصی که به آنها توهین هم میکرد در همان محل دلجویی میکردن و بر خشم خودمسلط بودن تا جایی که آن شخص از کار خود پشیمان میشد حالا شما شاکی چنین فردی میشوید

  • بخاری
    0

    خداوند متعال از خیلی گناهان ما ستارالعیوب می شود و با رحمانیت می گذرد ما چرا نیاموزیم ؟ درس (گذشت ) را حداقل از پیامبر اکرم (ص ) یاد نگرفته آن وقت به جای تکیه به دین به غرور و قدرت خود پناه برده است ما احادیث فراوانی در مورد (گذشت ) از ائمه و اطهار (س) داریم خداوند همه ما را از دام شیطان رجیم و پناه بردن به غرور و خودشیفتگی و قدرت دور نگهدارد ... هنوز دیر نشده راه ائمه و اطهار (س) باز است

  • اکبر
    0

    کسی که کینه شتری دارد نمی توان امام جمعه شد اوباید امام شنبه شود

  • ali
    0

    آدم به هرکسی دروغ بگه به خدا که نمیتونه ... هرکسی بخواهد جماعتی را فریب بدهد مطمئن باشید در دنیا و آخرت منتظر عقوبت شدیدی باید باشد . ایشان هم که خود امام جمعه و معمم هستند و انشااله موضوع طور دیگری باشد

  • مرتضی
    0

    چرام چند نفر جمعیت داره.اصلا چند نفر در نماز جمعه چرام شرکت می کنند.بابت ان چند نفر که پای صحبت های تو مینشینند چقدر حقوق میگیری.کارگرها و نظامی ها باید صبح تا شب در بدترین شرایط و گرما عرق میریزند ولی تو زیر کولر مردم بدبخت ونجیبی را که برای نان شب محتاج موعظه میکنی و از مال بیت المال حقوق چند میلیونی میگیری و ده ها تسهیلات و امتیاز دیگر مثل خودرو و... صبر خدا زیاد است حااااااج اقا

  • سالم
    0

    این هم مثل آقای روحانی بعدا فهمید .شلاق خورده .و کلی هم جریمه شده ..مشکل نداریم ما همگی بعدا می فهمیم

  • ناشناس
    0

    کاش ما هم یک روز صبح بیدار شیم بفهمیم دیروز انقلاب شده و همه چیز از نو! آی چه بشود!! اینطور خوشیم آرزوست!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها