۱۲۶ روستای چالدران خالی از سکنه است

فرماندار چالدران عامل اصلی محرومیت این شهرستان را عدم خودباوری در مردم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۶ روستای این شهرستان کوچک خالی از سکنه است.

۱۲۶ روستای چالدران خالی از سکنه است

حسن محمدزاده، دوشنبه شب در آئین افتتاح نمایشگاه عکس گروهی چالدران سربلند که به همت بنیاد علوی و آژانس عکس مستند «سو» برپا شده است اظهار کرد: مردم با خودباوری و پیگیری از مسئولان باید برای پیشرفت این شهرستان تاریخی و با ظرفیت‌های گوناگون طبیعی و بکر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ما مسئولان در بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان چالدران و پیشرفت آن کم‌کاری کرده‌ایم، اظهار کرد: مردم این شهرستان باید با خودباوری مسئولان را برای توسعه، پیشرفت و ارائه خدمات تحت فشار بگذارند.

محمدزاده با بیان اینکه اتحاد و همراهی همگانی برای رشد و پیشرفت این شهر مورد نیاز است، تصریح کرد: برای حمایت و همکاری با تمام کسانی که برای توسعه شهر ایده دارند، آمادگی کامل داریم.

فرماندار چالدران طبیعت بکر، آب و هوای ایده‌آل، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، وجود بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و بنای تاریخی جهانی قره کلیسا، محل وقوع جنگ تاریخی چالدران و ۱۶۴ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور ترکیه را از جمله ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت این شهرستان قلمداد کرد و گفت: چرا باید با وجود این ظرفیت‌ها، از ۲۲۰ روستا و آبادی تنها ۹۴ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت داشته باشد و بقیه روستاها خالی از سکنه باشند؟

محمدزاده با اشاره به برپایی نمایشگاه چالدران سربلند در محل وقوع جنگ تاریخی چالدران خاطر نشان کرد: متأسفانه تاکنون در خصوص معرفی این مکان و بهره‌برداری از قدمت تاریخی آن برای گردشگری کم‌توجهی صورت گرفته است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها