امضای طلایی در دست یک آقازاده؛ میثم زالی کیست؟

کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید عملا در سال‌های اخیر به روزنه‌ای برای بدهکاران بانکی تبدیل شده که از طریق آن می‌توانند مدام زمان تسویه بدهی‌های خود را عقب بیندازندو دبیری آن بر عهده فرزند وزیر اسبق کشاورزی است.

امضای طلایی در دست یک آقازاده؛ میثم زالی کیست؟

کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید که قرار است به نوعی تسهیل کننده «تولید» در حوزه‌های گوناگون کشور و یاری رسان تولیدکنندگان باشد، عملا در سال‌های اخیر به روزنه‌ای برای بدهکاران بانکی تبدیل شده که از طریق آن می‌توانند مدام زمان تسویه بدهی‌های خود را عقب بیندازند. بدتر اینکه، دبیری این کارگروه بر عهده فردی است که بیش از آنکه سابقه کاری قابل تاملی داشته باشد، صرفا فرزند وزیر اسبق کشاورزی است.

کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با هدف حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی تاسیس شده. با این حال، مهمترین کارکرد آن در سال‌های اخیر، تعویق در تسویه بدهی بدهکاران بانکی بوده.

ماجرا از این قرار است که با توجه به اختیارات قانونی این کارگروه، بسیاری از بدهکاران بانکی ترجیح می‌دهند با این کارگروه ارتباط برقرار کرده و پس از جلب رضایت آن، تسویه بدهی خود را عقب بیندازند؛ به این ترتیب که این کارگروه نامه‌ای به بانک مربوطه ارسال کرده و بانک را ملزم می‌کند که برای تسویه بدهی، تنفس یک ساله بدهد.

اولین زیان این رویه آن است که بانک‌ها به دلیل وصول نشدن طلب‌های خود دچار مشکلات عدیده مالی و در نتیجه زیان ده می‌شوند.

ایراد دوم هم آن است که بدهکاران بانکی متوجه می‌شوند که یک راه فرار قانونی برای آن‌ها وجود دارد. به این صورت که کافی است با رایزنی رضایت این کارگروه را جلب کنند تا با یک نامه، فرصت تسویه بدهی آن‌ها را به تعویق بیندازد.

حال تصور کنید که دبیر این کارگروه با چنین اختیارات و امکاناتی، فردی است که هیچ گونه سابقه قابل توجه اجرایی ندارد و دلیل شهرتش، صرفا آن است که فرزند وزیر اسبق کشاورزی است.

میثم زالی، از فروردین ماه سال ۹۸ دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید شده و هنوز هم مشخص نیست، رضا رحمانی، وزیر برکنارشده صنعت، بر اساس چه معیار و کارنامه ای، او را به این سمت منصوب کرده است.

پدرِ میثم زالی، عباسعلی زالی است که در فاصله سال‌های ۶۲ تا ۶۷ وزیر کشاورزی، از سال ۶۸ تا ۷۴ نماینده مجلس و از سال ۷۵ تا ۸۳ رئیس مرکز آمار ایران بوده است.

اکنون میثم زالی که شهرتش صرفا به دلیل آقازادگی اوست، بدون هیچ سابقه اجرایی قابل توجه صاحب یک امضای طلایی شده که می‌تواند با آن، بدهی هر بدهکار بانکی را به تعویق بیندازد.

مسئولان کشور از سال‌ها قبل، معضل بدهکاران بانکی و عدم تسویه بدهی‌ها را از مهمترین دلایل مشکلات اقتصادی کشور دانسته اند؛ بد نیست این مسئولان نگاهی هم به روزنه‌های قانونی که امکان فرار بدهکاران بانکی را فراهم کرده، بیندازند. به نظر می‌رسد برای حل چنین مشکلاتی، ابتدا باید این روزنه‌ها و حفره‌های قانونی را که به دست خودمان ایجاد کرده ایم، مسدود کنیم.

منبع: فراز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • رضا
    0

    سازمان بازرسی کجا هستید

    نظرات شما -
    • یعقوبی
      0

      سازمان بازرسی رفته گل بچینه. حالیته؟؟

  • زارع
    0

    با اجرای این قانون بسیاری از کشاورزان سودهای کلان به جیب زده اند وکشاورزان تسهیلات تراکتوروکمباین با نرخ ۱۵ درصد گرفته اند وطی این سالها قیمت ماشین آلات چند برابر شده وبا فروش این ماشین آلات وارد خرید وفروش ملک شده اند وقیمت آنها نجومی گردیده ودولت مبارک هم استمهال تسهیلات وواریز سود ویارانه هم شامل حالشان نموده است.درحالی که طی دوسال بدلیل بارش های بیشتر از نرمال ، کشاورزان سالهای پر باری راسپری کرده اند . اگر طرح وبرنامه ای دارژد لطف کنید منطقه ای عمل کنید ونسخه کشوری نپیچید.

  • یعقوبی
    0

    هردم از این باغ بری می‌رسد . دزد تر از دزد اولی میرسد

  • بی‌نام‌
    0

    خب مدیریت حقه ش است چون همه آقازاده‌ها از ارث پدریشان برداشتن این سهمشه.

  • ح
    0

    بزودی شاهد حضور آقازاده ها در محاکم خواهیم بود.درود خداوند بررییسی ..

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      0

      به همین خیال باش ...

  • علی فاتح
    0

    صبح بخیر بالاخره صورت راشستید

  • ایرانی
    0

    پدرانشان کاری به نفع مردم نکردند حال نوبت فرزندانشان و ماهمه مردم سیاهی لشکر تجمعات و انتخابات یعنی ما مردم فقط یک عددیم.

  • صادق
    0

    ایران سرای دزدهاست....

  • کاربر ناشناس
    0

    همین انتخابها در همه جای ایران ودر همه پستها دخل مردم وکشور ودین مردم رو اورد

  • حسین منافی
    0

    گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را جه حاصل با سلام ، خواهشمندم اعلام فرمائید ، جناب آقای میثم زالی ، متولد چه سالی و تحصیلات وی دقیقا چیست و همچنین سوابق کاری نامبرده را مشخصا توضیح فرمائید . تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها