اعضای کمیسیون‌ها یکشنبه مشخص می‌شوند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسامی اولیه کمیسیون‌ها دیروز اعلام شد و فرصت اعتراض ۴۸ ساعته وجود دارد،گفت: در جلسه روز یکشنبه اسامی هیئت رئیسه کمیسیون‌ها مشخص خواهد شد.

اعضای کمیسیون‌ها یکشنبه مشخص می‌شوند

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در برنامه«در انتهای الوند» که از شبکه ۲ سیما پخش شد با اشاره به تصویب اعتبارنامه نمایندگان در مجلس گفت: خوشبختانه در مرحله اول اعتبارنامه‌ها بررسی و تایید شد، هیئت رئیسه انتخاب شد و اسامی اولیه کمیسیون‌ها هم دیروز اعلام شد.

وی افزود: البته براساس آیین‌نامه مجلس ۴۸ ساعت فرصت اعتراض وجود دارد و نهایتاً چهارشنبه اسامی قطعی کمیسیون‌ها اعلام خواهد شد و در جلسه روز یکشنبه، هیئت رئیسه کمیسیون‌ها مشخص خواهد شد.

کریمی در مورد روند انتخاب اعضای هیئت رئیسه،اظهار داشت: مجلس ۱۲ عضو هیئت رئیسه دارد که متشکل بر یک رئیس، دو نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر است که البته سازوکار فراکسیونی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس یازدهم ترکیبی از با تجربه‌ها و جوانان است،افزود: یعنی کسانی را داریم که چند دوره نماینده مجلس بودند و در مقابل جوانان با نشاطی را داریم که برای اولین بار در این پست قرار می‌گیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد انتخاب اعضای کمیسیون‌ها، گفت: چهار معیار برای ساماندهی افراد در کمیسیون‌ها وجود دارد، اولی سابقه تحصیلی است، موضوع دوم سابقه شغلی است که چه کاری کردند، موضوع بعدی سابقه نمایندگی است و معیار چهارم هم سابقه عضویت در آن کمیسیون است.

کریمی با اعلام اینکه دو کمیسیون بیشترین متقاضی را دارند که کمیسیون بودجه و امنیت ملی است،خاطرنشان کرد: برای مثال اگر نماینده‌ای وارد کمیسیون بودجه شود اختیاراتی دارد و می‌تواند برای حوزه انتخابیه و شهرستان خود مثمر ثمر باشد. البته اعضای هیئت رئیسه نمی‌توانند عضو کمیسیون بودجه باشند.

وی درباره وضعیت فعلی مجلس،تاکید کرد: بعد از پیام راهگشایی که رهبری برای افتتاحیه مجلس دادند و دو حوزه اقتصاد و فرهنگ را بسیار مهم دانستند، شور و شعفی در همکاران ما به وجود آمده است که بتوانیم در بازه ۲-۳ ماهه تصمیمات مهمی بگیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان موضوع معیشت مردم است. می‌خواهیم در زمینه جهش تولید کار کنیم که به رونق اقتصادی منجر خواهد شد. موتور محرکه مجلس کمیسیون‌های آن هستند و به محض آنکه در هفته آینده کمیسیون‌ها تشکیل شود بلافاصله وارد کار خواهیم شد.

کریمی با بیان اینکه شفافیت درخواست مردم است و می‌خواهیم این موضوع را از مجلس شروع کنیم،تصریح کرد: شفافیت آرای نمایندگان یکی از موضوعات در دستور کار است. هر نماینده باید رای خود در همه موضوعات مهم ملی و بین‌المللی را اعلام کند.

وی افزود: یکی از اولین طرح‌هایی که در همان روزهای اول امضا شد، موضوع شفافیت آرای نمایندگان است که قبلاً در دستور کار بوده اما به نتیجه نرسیده است. علاوه بر این در روز دوشنبه که روز ارتباط مجلس و دولت است برنامه‌ریزی خواهیم کرد که وزرا به مجلس بیایند و از نزدیک با نمایندگان صحبت کنند. بسیاری از ارتباطات دولت و مجلس باید از طریق کمیسیون‌ها پیگیری شود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها