قلعه‌گنج در معرض خطر همه‌گیری ویروس کرونا

مدیر شبکه بهداشت شهرستان قلعه گنج گفت: اگر مردم رعایت نکنند، شاهد همه‌گیری و مرگ و میر بر اثر کرونا ویروس در این شهرستان خواهیم بود.

قلعه‌گنج در معرض خطر همه‌گیری ویروس کرونا

خسرو چمنی، نسبت به وضعیت همه‌گیری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و برخی صنوف هشدار داد و افزود: متاسفانه اگر مردم با کادر بهداشت و درمان همکاری نکنند، شهرستان قلعه گنج به وضعیت همه گیری این ویروس خواهد رسید.

وی با گلایه مندی از بی توجهی برخی شهروندان و برگزار کنندگان جشن ها و مراسمات در این شهرستان بیان کرد: با توجه به موارد ذکر شده وضعیت خوبی در شهرستان قلعه گنج نداریم و امکان اینکه روستاهای آلوده را قرنطینه کنیم نیز وجود ندارد.

چمنی درادامه با بیان این مطلب که هم کنون کار از خواهش و تمنا و آموزش نیروها و کارشناسان شبکه بهداشت گذشته است، تصریح کرد: متاسفانه حتی شاهد هستیم بسیاری از کارشناسان بهداشت در برخورد با این موارد، به کرونا ویروس مبتلا شدند که خود باعث می شود نتوانیم با تمام نیروها به مردم خدمت رسانی کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه گنج برخورد قاطع و جدی با برگزار کنندگان مراسمات در این شهرستان را خواستار شد و افزود: بسیاری از افراد و شهروندان اصلا توجهی به خواهش و تذکرات بهداشتی ما ندارند لذا باید با برگزار کنندگان تجمعات، مراسمات عروسی و عزا و جشن تولد در این شهرستان با جدیت و قاطعیت برخورد کنیم.

وی تعهد از گروه های موسیقی را به منظور عدم اجرا در مراسمات و جشن ها مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برای حفظ سلامت عمومی مردم، باید نوازندگان و گروه های موسیقی را متعهد کنیم تا در مجالس عروسی شرکت نکنند.

چمنی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی صنوف در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: بازار شهرستان قلعه گنج همچنان شلوغ است و برخی صنوف پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند. بسیاری از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهر روزانه تردد دارند و ممکن است بسیاری از شهروندان را آلوده کنند و به جرات می توان گفت که امروز همه ما در شهرستان قلعه در معرض خطر این بیماری قرار داریم.

چمنی عدم قرنطینه موارد مثبت را خطری جدی در همه گیری کووید ۱۹ در شهرستان قلعه گنج عنوان کرد و گفت: اداراتی را در این منطقه داریم که همچنان شلوغ هستند و افرادی را در سطح شهرستان داریم که علی‌رغم آنکه تست کرونای آن مثبت اعلام شده است اما قرنطینه نشدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه گنج، تقابل برخی دهیاران را با شبکه بهداشت در امر برگزاری مراسمات از دیگر علل شیوع ویروس اعلام کرد و افزود: بسیاری از دهیاری ها با کارشناسان شبکه بهداشت همکاری نمی کنند و در بعضی موارد حتی شاهد بودیم در مقابل بهورز ایستادند و مجوز برگزاری جشن عروسی را داده اند.

وی با استمداد از پایگاه های بسیج روستایی در عدم برگزاری مراسمات اظهار کرد: پایگاه های بسیج روستایی می توانند در شناسایی، کنترل و جلوگیری از برگزاری جشن های عروسی به کارشناسان شبکه بهداشت این منطقه کمک کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه گنج با هشدار جدی نسبت به عدم همکاری مردم در مهار کووید ۱۹ در این شهرستان خاطر نشان کرد: اگر مردم رعایت نکنند ما شاهد افزایش مرگ و میر بر اثر ابتلا کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

چمنی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان در نحوه شناسایی و برخورد با قانون شکنان افزود: بنا به مصوبه شورای تامین مقرر شده است، دهیاران و بهورزان سه روز قبل از برگزاری جشن عروسی، به دبیر ستاد کرونا واقع در فرمانداری جهت تذکرات لازم به برگزارکنندگان اطلاع دهند.

وی برگزاری جشن های عروسی را طی روزهای آینده خطری جدی برای سلامت عمومی مردم این منطقه دانست و گفت: طبق گزارشات ارسالی به این مرکز، ۱۰ الی ۱۲ جشن عروسی طی روزها و هفته های آینده قرار است در این منطقه برگزار شود که با قاطعیت از برپایی آنها جلوگیری خواهیم کرد زیرا به خواهش و تمنا کسی توجه و اعتنا نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها