مقایسه خبررسانی بی‌بی‌سی فارسی با رسانه‌های انگلیسی زبان درباره خبر استعفای مأموران پلیس بوفالو

در این گزارش خبررسانی بی‌بی‌سی فارسی با رسانه‌های انگلیسی زبان درباره خبر استعفای مأموران پلیس بوفالو مقایسه شده است.

مقایسه خبررسانی بی‌بی‌سی فارسی با رسانه‌های انگلیسی زبان درباره خبر استعفای مأموران پلیس بوفالو

روز گذشته خبری منتشر شد که تمامی افسران یگانه ویژه پلیس بوفالو برای حمایت از دو نفر از همکاران خود که به علت هل دادن مرد سالمندی در جریان اعتراضات تعلیق شده بودند استعفا دادند. از آنجا که ویدئو برخورد خشن ماموران پلیس بوفالو با این مرد به طور گسترده در رسانه های مجازی منتشر شده بود خبر استعفاء یگان ویژه نیز بازتاب رسانه ای زیادی داشت. اما خبر رسانی بی بی سی فارسی درباره این موضوع بسیار عجیب بود. در اینجا خبر رسانی بی بی سی فارسی درباره این گزارش را با روش خبر رسانی بی بی سی جهانی و تعدادی دیگر از شبکه های انگلیسی زبان مقایسه میکنیم.


تیتر بی بی سی فارسی: مرگ جورج فلوید؛ همه افسران یگان ضدشورش بوفالو استعفاء دادند.

تیتر بی بی سی جهانی: یگان ضدشورش بوفالو برای حمایت از دو افسری که مردی را هل دادند استعفا دادند.

در گزارش های رسانه های دیگر انگلیسی زبان نیز به علت استعفای افسران یگان ضدشورش بوفالو که موضوع اصلی این خبر است در تیتر گزارش اشاره شده است. پوشش این خبر به زبان انگلیسی در سایر رسانه ها از جمله رویترز و حتی بخش انگلیسی صدای آمریکا را در تصویر زیر ببینید.


حتی در متن منتشر شده در توییتر بی بی سی فارسی به علت استعفای یگان ویژه پلیس بوفالو اشاره نشده است. مقایسه پوشش همین خبر در توییتر بی بی سی فارسی و بی بی سی وورلد نیوز را در تصویر زیر ببینید.

منبع: مجله ایران کانادا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بهرام
    0

    خیال دارین مث خبر گزاری های دیگه خبر بده ذات روباه و حیله و فریب بی بی سی همین گونه است تف به حقوق بی بشرتان وحشی های اتکلون زده

  • حرف حق....
    0

    تا اونجایی که من دیدم اونها بیشتر وعمیقتر دارن به هر اعتراضی درهر جا میپردازندولی رسانه ما چی فقط گیرداده به اروپا وامریکا درصورتی که به اعتراضات به حق مردم کشورمون وکارگران و اصناف هیچ اشاره ای نمیکنند واز انها مزدور ارازل وبرهم زنندگان نظم اجتماعی یادمیکنند من عاشق ایرانم ولی اخبار BBCرابیشتر میپسندم چون شفافترو سریعتر اطلاع رسانی میکند

  • حرف حق
    0

    بنده خدا یه بار حرف درست زد چون از جایی نخوند و از دستش در رفت

  • حرف حق
    0

    بابا خودتونو نکشین از کشته های آبان هم گزارشی چیزی بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها