جزئیات جدید تغییرات پایه حقوق کارگران در سال ۹۹ + حق مسکن ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد+ فیلم

اعضای شورای عالی کار در نشست تعیین حق مسکن کارگران پس از گذشت ساعت‌ها مذاکره با تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند.

جزئیات جدید تغییرات پایه حقوق کارگران در سال ۹۹ + حق مسکن ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد+ فیلم

دویست و نود و دومین نشست شورای عالی کار روز گذشته با موضوع تعیین حق مسکن کارگران و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان کارفرمایی و کارگری در وزارت کار آغاز شده بود، پس از ساعت‌ها مذاکره با تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن پایان یافت.

در این نشست نمایندگان گروه کارگری علاوه بر افزایش حق مسکن، بر لزوم اجرای ماده ۴۱ قانون کار و افزایش حداقل دستمزد سال ۹۹ تاکید کردند که در نهایت شورای عالی کار با افزایش حق مسکن کارگران به ۳۰۰ هزار تومان موافقت کرد.

بر این اساس پایه حقوق کارگران در سال جاری تغییر کرد و به ۲۶ درصد رسید.

از دیگر مصوبات جلسه کاهش ۷۵ هزار تومانی پایه سنواتی کارگران بود که به ازای آن پنج درصد به پایه حقوق اضافه شد که در حقیقت پایه کارگران حداقل‌بگیر در سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، کمک هزینه مسکن کارگران پیش از این ۱۰۰ هزار تومان بود که در جلسه شورای عالی کار به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

با توجه به آنکه حق مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران است که برای اجرا باید از تصویب هیات وزیران بگذرد، در صورتی که مصوبه شورای عالی کار در هیات دولت تصویب شود، از ابتدای فروردین‌ماه امسال در فیش حقوقی کارگران اعمال خواهد شد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: پایه حقوق کارگران از یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان به یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه حق اولاد از ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۹۱ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند، گفت: حقوق یک کارگر مجرد بدون سابقه ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان خواهد بود.

خدایی افزود: حقوق یک کارگر با یک فرزند بالاتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود و محاسبات دقیق آن را اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه تاریخ اجرای مصوبه حق مسکن حداکثر از ابتدای تیر ماه خواهد بود، ادامه داد: درباره سایر سطوح مزدی اشتباه نکنید و عدد پایه سنواتی ۷۵ هزار تومان به پایه حقوق اضافه شده است.

او بیان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر پایه سنواتی پایین آید از سایر سطوح کم می‌شود که به هیچ عنوان این گونه نیست.

خدایی با بیان اینکه عدد ثابت سایر سطوح مزدی هم افزایش پیدا کرده است، گفت: این اعداد به هیچ عنوان تأمین کننده سبد معیشت نیست، اما همین که پایه حقوق مجدد بازنگری شد با کمک ایستادگی کارگران بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • تمشکال
    0

    زانوی تهدید کارفرمایان بر گلوی کارگران و قانون کار حق نفس کشیدن را بر آنان مشکل کرده و دولت را به حداقل ها در افزایش حقوق کارگران راضی نموده است .در واقع به قانون کار در کشور ظلم می شود و تهدید به اخراج کارگران از سوی کارفرمایان همزمان باشروع به کار مجلس جدید نوعی دهن کجی و به سخره گرفتن قانون کار است ...

  • M
    0

    متاسفممممممم براتون.خط فقر کجااا حقوق کارگر کجا. .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگه حقوق کارگر نمیتونید اصافه کنید حقوق بازنشسته که میتونید اضافه کنید و کارفرما معترض هم وجود نداره.. حداقل با این کار فرزندانه کارگره بازنشسته یک نفسی از هزینه های پدر میکشن.

  • ن
    0

    خیلی زحمت کشیدید که جناب

  • صمد
    0

    بارنشستها هم کشگ گور بابا شون میخواستن بمیرن بارنشسته نشن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      گور بابای خودشون ک ما رو روز بروز فقیرتر کردن

  • مهران
    0

    یک کارگر بعد از چند سال صاحب خانه و خودرو میشود ؟ با این تورم 400 درصدی ؟ حتی اگر 1 ریال هم خرج نکند تا آخر عمر،با ا ین تورم ، خرید مسکن و حتی خودرو دیگر رویا شده است.

  • حسنی
    0

    خدا وند بحق بندگان مقرب درگاهش اشک پدر و مادرتان را هر روز دربیاورد فرزندانتان را به چه کنم چه کنم بیاندازد دیشب اشک پدر پیر فرتوت مرا دراوردید با 30 سال کا ر توانایی یکنوبت مهمانی برای فرزندانش را ندارد کسی که با مدرک لیسانس 30 سال برای مملکتش زحمت کشید الان چندر غاز بعنوان مستمری به او میدهید اخر نا مسلمانها در عرض این سی سال شما چقدر از او و بابت او پول بابت حق بیمه گرفتید حتی سود پول سی سال را هم به او نمیدهید اسم خودتان را گذاشتید مسلمان شما از گبر بی دین هم بدترید ارزوی مرگ تک تک شما هارا داریم که فقط فکر جیب خودتان هستید مطمئنا این ناله های زنان و مردان پیر و کهن سال اخر گریبان شما را خواهد گرفت

    نظرات شما -
    • بازنشسته
      0

      الهی خدا عذابشونو زیاد کنه چطوری یکی تو این کشور ماهی ۳۶ میلیون حقوقشه و یه کارگر و بازنشسته زیر ۲ تومن خدایا خودت به فریادمون برس

    • ذ
      0

      آقای حسنی ! مطمئن باش آدم های سیر نمی توانند حرف های شما را برای خود ترجمه کنند خداوند چشمان آنان را کور و گوششان را کر نموده و ناله و فریاد شما را از تنگدستی نمی شنوند ولی باور کنید که آنها هرگز این را نخواهند فهمید چرا که فکر می کنند از مقربان درگاه الهی اند

  • منصور
    0

    من که عمرم به التماس کردن بخاطرکاربه عده دلال پشت میز نشین گذشت یک بارم سکته کردم مستاجروبیکاربدونه بیمه چی بگم تواین ممالکت رشوه ای واختلاص وپارتی بازی

  • کاربر
    0

    خردادماهم داره تموم میشه و تکلیف افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی مشخص نشد والا حرفی برای گفتن نمی مونه

    نظرات شما -
    • یه بازنشسته تامین اجتماعی
      0

      حق و حقوق ما با 300 تومن مسکن کارگران هپلی هپو شد رفت یه آب هم روش

  • یه بازنشسته
    0

    خدا لعنتتون کنه حقوق بازنشسته ها فقط 75000 تومن نسبت به دفعه پیش اضافه میشه!!!..یه مرد تو این مملکت پیدا نمیشه به دادما برسه؟ مجلس اگه میخواد خودشو نشون بده و اهل یه مشت شعار مفت و پوچ نیست الان وقتشه! اگه راست میگن به حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی ورود کنن وگرنه اینها هم با قبلیها هیچ فرقی ندارن!!!

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    آخرش کار خودتونو کردید و زهرتونو به دل بازنشسته هاریختید! ولی از این به بعد اسم خدا و پیامبر و عدالت رو نبرید که شما بی اعتقاد ترین مردم روی زمین هستید...بدترین حکومت دنیا رو ساختیدخدا نابودتون کنه

  • کاربر ناشناس
    0

    چقدر مستمری بگیران و حقوق بگیران تامین اجتماعی بی اهمیت هستند که اصلا دیده نمی شوند نمی دانم چه بگوئیم

  • کاربر ناشناس
    0

    این شریتمداری خودش بیاد یک ما با این حقوق زندگی کنه

  • صادق
    0

    خداییش،بااین،قیمت هاواین وضعیت جامعه،حقوق،زیر8میلیون،زندگی حرومه،اسمش زندگی.کردن نیس بخدا فقط نمردنه اونم باالتماس وگدایی و حرص وجوش خوردن،که بچه فلان چیزومیخادپول نداریم بگیریم،بچه فلانی هفته قبل باباش بردشون فلان جاوبهمان جامسافرت،ماکجابریم؟باچه پولی،چطو آخه؟؟...بیشرفای حرامزاده حرام لقمه های دزدکثیف،چراآخه یه ذره،فقط،درک وشعورتون نمیرسه که با این حقوقهافقطوفقط،بخای نون وپنیر وتخم مرغ بخوری بازم کم میاره آدم کرایه خونه،پول،اب،برق،گاز،شارژ...و کوفت زهرمارشهریه بچه پول سرویس حالاخدانکنه یکی مریض بشه یابیوفته جاییش بشکنه یا.... ای بابا جمع کنیددبساتتون رو،بیشرفای رزل دروغگو های کذاب عوضی....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها