یک مسئول عراقی:

تداوم واردات گاز از ایران نقض معافیت‌های تحریمی آمریکا نیست

یک مسئول عراقی با اشاره به اینکه عراق درحال حاضر نمی تواند از گاز ایران بی نیاز شود تاکید کرد که توافق ایران و عراق مبنی بر تداوم واردات گاز از ایران در تضاد با معافیت های تحریمی آمریکا نیست.

تداوم واردات گاز از ایران نقض معافیت‌های تحریمی آمریکا نیست

به نقل از موازین نیوز، احمد موسی العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که تداوم واردات گاز از ایران در تضاد با معافیت های تحریمی آمریکا نیست و معافیت 120 روزه ای که اخیرا به عراق داده شد همچنان درحال اجرا است.

وی تاکید کرد: طرف آمریکایی توضیحات فنی وزارت برق عراق را خواهد فهمید زیرا بی نیاز شدن از گاز ایران در وقت کنونی نیاز به یک برنامه ریزی برای سوخت دارد و اجرای این برنامه نیز نیازمند تصمیمات دولتی و هزینه های مالی است. ما در شرایط کنونی با بحران بهداشتی و اقتصادی مواجه هستیم بنابراین نمی توان این برنامه را اجرایی کرد.

این مسئول عراقی خاطرنشان کرد: توافقنامه ایران بر این مساله تصریح می کند که عراق باید با توجه به میزان مصرف انرژی، هزینه مالی به ایران پرداخت کند.

موسی العبادی در پاسخ به این سوال که گفته می شود وزارت برق عراق در مقابل توافق واردات گاز 400 میلیون دلار به ایران پرداخت کرده است گفت: این اخبار بی اساس است، کشور عراق از طریق وزارت دارایی 400 میلیون دلار به ایران داد نه وزارت برق و این مبلغ بدهی گذشته عراق به ایران بوده است و ربطی به توافق جدید ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها