کنفرانس مجازی چهارجانبه پیرامون حل و فصل مساله فلسطین

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، در کنفرانس مجازی چندجانبه که با ابتکارعمل فلسطین پیرامون

کنفرانس مجازی چهارجانبه پیرامون حل و فصل مساله فلسطین

به نقل از سایت المیادین، این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این کنفرانس سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه، سوزانا ترستال، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در روند صلح خاورمیانه، نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه و صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین مشارکت داشتند.

در جریان این گفت‌وگو، وضعیت فعلی روابط فلسطین و رژیم صهیونیستی به طور عینی مورد بررسی قرار گرفته و بر اهمیت از سرگیری مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بدون هیچ پیش‌ شرطی و با نظارت بین‌المللی با هدف دستیابی به راه‌حل عادلانه و دائمی در خاورمیانه تأکید شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، مشارکت‌کنندگان در کنفرانس مجازی درباره طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری ابراز نگرانی کردند؛ طرح‌هایی که با قوانین بین‌المللی ذی‌ربط در قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی مغایرت داشته و عملا چشم‌انداز تشکیل کشور مستقل فلسطین را تضعیف می‌کند.

براساس این بیانیه، طرف آمریکایی در این رایزنی‌ها حضور نداشت.

پیش از این روسیه نسبت به اقدامات توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی در فلسطین هشدار داده و اعلام کرده بود، این اقدام ممکن است خشونت را تشدید و ثبات منطقه را برهم زند. اتحادیه اروپا هم خواستار انصراف رژیم صهیونیستی از تصمیم طرح الحاق و پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها