نرخ تورم اردیبهشت‌ماه استان گیلان به ۲۸.۹ رسید

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: نرخ تورم استان گیلان در اردیبهشت ماه ۲۸.۹ است که در بین سایر استان‌های کشور رتبه بیستم را دارد.

نرخ تورم اردیبهشت‌ماه استان گیلان به ۲۸.۹ رسید

وحید طیفوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب اظهار داشت: نرخ تورم استان گیلان در اردیبهشت ماه 28.9 است که از تورم کشوری یعنی 29.8 پایین‌تر است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به رتبه این استان در کل کشور از حیث نرخ تورم اشاره کرد و بیان داشت: استان گیلان در ماه اردیبهشت در بین سایر استان‌های کشور رتبه بیستم دارد.

وی با بیان اینکه بالاترین و پایین‌ترین نرخ تورم متعلق به استان‌های فارس و ایلام است تصریح کرد: بر اساس آمارها، پایین‌ترین نرخ تورم متعلق به استان فارس با نرخ 26.5 و بالاترین نیز متعلق به استان ایلام با نرخ 35.8 درصد در کشور است.

طیفوری نرخ تورم در استان‌های مجاور گیلان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم نرخ تورم کشور است افزود: استان مازندران رتبه پانزدهم، قزوین شانزدهم، اردبیل هجدهم و زنجان رتبه بیست و چهارم از حیث نرخ تورم در کشور را دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه اردیبهشت‌ماه امسال در کشور و استان گفت: تورم نقطه‌به‌نقطه در کشور 21 و در گیلان 19.9 به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در استان گیلان 28.9 درصد بوده و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات استان نیز عدد 29 درصد را نشان می‌دهد.

طیفوری مقدار تغییرات تورم ماهانه در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بررسی تغییرات شاخص قیمت اردیبهشت‌ ماه امسال نسبت به ماه گذشته در گیلان عدد 2.3 درصد را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها