بیمارستان ارتش در اهواز مرکز جدید برای بستری بیماران کرونا شد

مدیر بیمارستان شهید نیاکی ارتش در اهواز گفت: بیمارستان شهید نیاکی ارتش در اهواز، با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به یاری علوم پزشکی اهواز شتافت.

بیمارستان ارتش در اهواز مرکز جدید برای بستری بیماران کرونا شد

سینا امینی، گفت: با شروع بحران کرونا در کشور ما یک درمانگاه تنفسی را راه‌اندازی کردیم و به صورت ۲۴ ساعته در درمانگاه بیماران حاد تنفسی پذیرای همه بیمارانی بودیم که به اینجا مراجعه می‌کردند.

وی افزود: معاینه، مدیریت و تست‌های مربوطه انجام و بیمار از طریق دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌های مربوطه معرفی می‌شد اما از سه هفته گذشته بستری کردن بیماران کرونایی را در این مرکز شروع کردیم و تاکنون ۷۰ بیمار را به طور کامل پوشش دادیم.

مدیر بیمارستان شهید نیاکی ارتش در اهواز یادآور شد: سه هفته پیش طی تماسی که دانشگاه علوم پزشکی با ما داشت از ما خواستند تا به یاری آنها برویم و تعدادی تخت را در اختیارشان بگذاریم.

ما تمام ظرفیت بیمارستان را در اختیار دانشگاه قرار دادیم و ۴۴ تخت را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز کردیم.

امینی توضیح داد: سه بخش عمومی و ۶ تخت آی. سی.یو را که هر بخش تعداد ۱۰ تخت دارد، تجهیز کردیم. در مجموع همیشه بین ۳۰ تا ۳۵ بیمار داشتیم.

وی گفت: تمام امکانات مورد نیاز را خودمان تأمین کردیم و سعی کردیم قسمتی از بارِ دانشگاه را روی دوش خودمان بکشیم. تمام سلسله مراتب و فرماندهان تمام امکانات را در حد اعلا برای ما فراهم کردند. همه بیمارانِ ما بیمارانی هستند که از بیمارستان راضی و با مدیریت دانشگاه به اینجا ارجاع می‌شوند.

امینی افزود: هر وقت دانشگاه جا نداشته باشد بیماران را به بیمارستان ارتش می‌فرستند.

ما با ۱۵ رشته تخصصی همه کارهایمان را خودمان پیش می بریم. اگر کار خاصی داشته باشیم که ما نتوانیم انجام دهیم به دانشگاه اطلاع می‌دهیم که دانشگاه آن را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: تاکنون برآورد هزینه‌ای برای کمک‌های ما تخمین زده نشده است اما از همه ظرفیت‌های خودمان برای تأمین نیازها بهره بردیم. ما با بیمه‌ها قرار نداشتیم اما اخیراً با بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی قرارداد بستیم و در حال حاضر از منبع خودمان تأمین می‌کنیم تا بیمه‌ها همکاری خودشان را با ما شروع کند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها