رئیس سابق فدراسیون فوتبال:

آقازاده‌ها نقشی در عقد قرارداد ویلموتس نداشتند / شاه‌بیت قرارداد ویلموتس پرداخت ۳ ماه از حقوق او است

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: درج بند پرداخت ۳ ماه از مبلغ قرارداد به ویلموتس شاه بیت موضوع بود.

آقازاده‌ها نقشی در عقد قرارداد ویلموتس نداشتند / شاه‌بیت قرارداد ویلموتس پرداخت ۳ ماه از حقوق او است

مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی درباره دلیل ابتلای خود به کرونا بیان کرد: برای درمان قلب خود به آلمان رفته بودم که فکر می‌کنم در بیمارستان به کرونا مبتلا شدم. پس از آن مدتی در بیمارستان بستری شدم.

اگر توصیه پزشکان نبود مدت‌ها در فدراسیون بودم

او درباره اینکه چند وقت پیش از اتمام دوران ریاست خود در فدراسیون از این سمت استعفاء داد، گفت: حدود پنج ماه قبل از اتمام این دوره استعفاء دادم. در مصاحبه‌ای از من پرسیدند چه عاملی سبب رفتن من از فدراسیون می‌شود که پاسخ دادم حالا حالا‌ها هستم مگر اینکه پزشکان توصیه کنند دیگر در فدراسیون نباشم.

باید دید قرارداد ویلموتس نقطه مثبت عملکرد ما در فدراسیون بود یا منفی

تاج در پاسخ به این سوال که می‌گویند دلیل اصلی جدایی اش از فدراسیون توصیه پزشکان نبوده و او را مجبور کرده اند به دلیل اتفاق‌های مربوط به قرارداد مارک ویلموتس استعفاء بدهد، گفت: می‌گفتند من به دلیل قرارداد ویلموتس از فدراسیون رفته ام، اما باید درباره این موضوع توضیحات کاملی بدهم تا متوجه شوید این قرارداد نقطه مثبت عملکرد فدراسیون بود یا نقطه منفی.

وزیر ورزش ۳ گزینه را به ما معرفی کرد

او درباره معرف ویلموتس به فدراسیون گفت: کسی ویلموتس را به ما معرفی نکرد. وزیر ورزش نامه‌ای برای ما فرستاد و ویلموتس را به او معرفی کرده بودند. البته این موضوع طبیعی هم بود. سلطانی فر در این نامه نام سه سرمربی را جهت بررسی و بهره برداری لازم اعلام کرد. خولن لوپتگی، هروه رنار و مارک ویلموتس این افراد بودند.

مرکز فرهنگی ایران و هلند رنار، ویلموتس و لوپتگی را به وزیر معرفی کرد

نایب رئیس AFC تصریح کرد: مرکز فرهنگی ایران و هلند این نامه را به وزارت ورزش زده و این سه گزینه را پیشنهاد کرد. در این نامه آمده بود آن‌ها بهترین گزینه‌ها هستند. البته در این نامه ویلموتس گزینه سوم بود. پس از صرف نظر از لوپتگی و رنار و اینکه به هر دلیلی نتوانستیم آن‌ها را به ایران بیاوریم، سراغ ویلموتس رفتیم. او هم گزینه بدی نبود، اما در فوتبال ایران جواب نداد.

ویلموتس فوتبال ایران و آسیا را نمی‌شناخت

تاج درباره دلیل جواب ندادن ویلموتس در فوتبال ایران اظهار داشت: تصور خودم و خیلی‌های دیگر این بود که ویلموتس به واقع فوتبال ایران و آسیا را نمی‌شناخت. تیم ملی پس از گل خوردن در بازی با بحرین هر کاری کرد، نتوانست گل بزند.

۳۰ برنامه گفتند چرا مبلغ قرارداد ویلموتس را نمی‌گویید

او درباره مبلغ قرارداد ویلموتس گفت: مبلغ قرارداد ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو برای یک سال بود. بیش از ۳۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی گفتند چرا ما مبلغ قرارداد را نمی‌گوییم. هر کسی هم یک مبلغ را گفت. ۸ و ۶ میلیون یورو مبلغی بود که برای این قرارداد مطرح شد.

بند پرداخت ۳ ماه از مبلغ قرارداد به ویلموتس شاه بیت موضوع بود

تاج درباره موجود بودن بندی در قرارداد که طبق آن هر یک از طرفین قرارداد را فسخ کند باید به میزان سه ماه از مبلغ قرارداد به این مربی بلژیکی پرداخت شود، گفت: این موضوع درست است. این بند شاه بیت موضوع است. در یک برنامه تلویزیونی یک نفر که اسمش را نمی‌آورم آورده بودند و نسبت به این بند صحبت می‌کردند. این افراد حداقل سواد را نداشته و گفتند بدترین قرارداد تاریخ را بسته ایم.

درج این بند در قرارداد زرنگی ما بود

او افزود: زرنگی کردیم که چنین بندی در قرارداد ویلموتس آوردیم. اگر ما او را اخراج می‌کردیم یا خودش قرارداد را فسخ می‌کرد، فقط ۳ ماه پول می‌گرفت. این بند ظرافت قرارداد بود تا ما کل پول را به سرمربی ندهیم. چنین بندی هم با نظر وزیر ورزش در قرارداد آمد. اگر بند ۳ ماه را در قرارداد نمی‌آوردیم به ضررمان بود چراکه نتوانستیم پول ویلموتس را در زمان مقرر پرداخت کنیم.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران دلیل پرداخت نشدن پول ویلموتس در زمان مقرر بود

تاج درباره دلیل پرداخت نشدن پول ویلموتس در زمان مقرر توضیح داد: پس از عقد قرارداد با ویلموتس ۶ تحریم ظالمانه از سوی آمریکا به کشورمان تحمیل شد. ۳ تحریم مستقیم به بانک‌های عامل مربوط می‌شد که یکی از این بانک‌ها از سوی ویلموتس معرفی شده بود و نتوانستیم تعامل‌های بانکی انجام بدهیم.

تاج درباره دلیل پرداخت نشدن پول ویلموتس از سوی فیفا بیان کرد: تحریم‌های جدید آمریکا سبب شد فیفا و AFC نتوانند حتی یک سنت هم به ما پرداخت کنند.

ویلموتس حدود ۸ ماه سرمربی ما بود و در این مدت ۲ میلیون یورو به او پرداخت کردیم. یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو از این مبلغ برای حقوق خود ویلموتس بود. اگر مدت حضورش در ایران به یک سال می‌رسید باید ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کردیم

او افزود: ویلموتس حدود ۸ ماه سرمربی ما بود و در این مدت ۲ میلیون یورو به او پرداخت کردیم. یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو از این مبلغ برای حقوق خود ویلموتس بود. اگر مدت حضورش در ایران به یک سال می‌رسید باید ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کردیم.

تاج درباره اظهارنظر جنجالی اش درباره نجیب بودن ویلموتس گفت: او ۴ ماه صحبت از دریافت حقوق نکرد و برای دریافت پولش ۷ ماه صبر کرد. در نهایت شرکت شستا پول او را داد.

۲ میلیون یورو را با نظر ستاد تحریم از شرکت‌های زیرمجموعه شستا گرفتیم

او درباره دلیل پرداخت این پول از سوی شرکت شستا گفت: ما نامه‌ای به ستاد بحران و تحریم دادیم که در این ستاد معاون اول رئیس جمهور و ۹ وزیر حضور دارند. طبق نامه این ستاد اعلام شد که براساس مصوبه شماره فلان ستاد تحریم پرداخت حقوق سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از محل منابع شرکت‌های زیر مجموعه سرمایه گذاری تامین اجتماعی صورت بگیرد. در نهایت خود فدراسیون فوتبال باید این پول را از محل مطالباتش در فیفا برگرداند.

تاج افزود: این مبلغ پول کارگران زحمتکش کشورمان نیست. در واقع ما طبق درخواست مان از ستاد تحریم و وزیران کشور این پول را قرض گرفتیم.

او درباره اینکه آیا پول بادیگارد ویلموتس را هم فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است، گفت: یک نفر به عنوان مسئول دفتر ویلموتس به ایران آمد، اما یک روزنامه اسم او را بادیگارد گذاشت. البته هیکل آن فرد شبیه بادیگارد‌ها بود و از از همان زمان همه گفتند ویلموتس با خودش بادیگارد آورده است. در نهایت یک ریال هم از ما پول نگرفت.

رئیس سابق فدراسیون درباره کرایه یک مرسدس بنز گران قیمت برای ویلموتس بیان کرد: اولین بار که او به ایران آمد، یک بنز برای او کرایه کردیم. این موضوع دیگر بحثی ندارد که ۵۰ بار درباره اش جواب بدهیم. ماشینی که در اختیار کارلوس کی روش بود، برای ویلموتس هم در نظر گرفتیم. هنوز هم آن ماشین در مرکز ملی فوتبال است.

تاج درباره هزینه سنگین اجاره خانه ویلموتس گفت: برای او خانه نگرفتیم و ویلموتس در هتل اقامت داشت.

او درباره اظهارنظر ویلموتس درباره کلاه گذاشتن فدراسیون سر خودش و اضافه شدن یک بند در قرارداد برخلاف توافق‌هایی که در بلژیک انجام شده است، گفت: در شان ما نیست که بخواهیم سر کسی کلاه بگذاریم. این حرف بی خود است. ویلموتس و وکلایش قرارداد را کامل خوانده و سپس آن را امضاء کردند. او فقط دنبال گرفتن پول است.

اگر با من و فدراسیون مشکل دارید، طرف کشور را بگیرید

تاج افزود: در این میان برخی‌ها در داخل کشور جای اینکه طرف ما باشند، طرف ویلموتس را گرفته اند. اگر با ما و فدراسیون مشکل دارید، دست کم طرف کشور ایران را بگیرید.

ویلموتس باید ۳۰۰ هزار یورو به ما پس بدهد

او ادامه داد: ویلموتس نباید از ایران غرامت بگیرد بلکه باید ۳۰۰ هزار یورو به ما پس بدهد. به این دلیل که پول بیشتری به او داده بودیم تا به ایران بازگردد. در واقع اکنون از این مربی طلبکار هستیم.

آقازاده‌ها نقشی در عقد قرارداد ویلموتس نداشتند

تاج درباره نقش برخی آقازاده‌های ورزشی در عقد قرارداد ویلموتس توضیح داد: آقازاده‌ای ویلموتس را به ما معرفی نکرد بلکه گفتم چه کسی او را معرفی کرد. نمی‌دانم آقازاده‌ها کجای فدراسیون یا ورزش هستند، اما آن‌ها نقشی در عقد قرارداد نداشتند.

ورود سازمان بازرسی به ماجرای قرارداد ویلموتس خیلی خوب است

او درباره بحث احضارش به سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر سازمان بازرسی وسط بیاید خیلی خوب است و ما همین مسائل را درباره قرارداد ویلموتس توضیح می‌دهیم. اگر هم درباره بحث پرسپولیس و استقلال سوالی دارند، خود مسئولان باشگاه‌ها باید پاسخ بدهند.

تیم ملی با مربی ایرانی هم به جام جهانی می‌رود

تاج درباره اینکه آیا تیم ملی می‌تواند با مربی ایرانی هم به جام جهانی برود، بیان کرد: ما با همین آدم‌ها هم می‌توانیم راهی جام جهانی شویم. با مربی ایرانی هم احتمال صعود به این رقابت‌ها وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها