تشکیل تیم در کره‌جنوبی برای پیشبرد معاملات تجاری با ایران

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که یک تیم بین سازمانی و ارتباطی از سوی این کشور برای تسهیل و پیشبرد معاملات تجاری با ایران تشکیل داده است.

تشکیل تیم در کره‌جنوبی برای پیشبرد معاملات تجاری با ایران

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز جمعه گزارش کرد این تیم ارتباطی که بین نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند، وظیفه دارد مناسبات تجاری با ایران را که به امور انسان دوستانه نیز مرتبط می‌شود و تحریم‌های آمریکا محدودیت‌هایی برای آن ایجاد کرده بود تسهیل کند و به پیش سوق دهد.

"لی سیونگ هو" معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی نشستی نیز با اعضای این تیم که مسئولانی از وزارتخانه‌های دارایی، صنایع، امور دریایی، کشاورزی و آژانس ارتقای سطح تجارت و سرمایه گذاری این کشور هستند برگزار کرده است.

نشست روز جمعه این تیم پس از آن برگزار می‌شود که کره جنوبی از ارسال اقلام دارویی به ایران به ارزش ۵۰۰ هزاردلار خبر داد و در تلاش است با عبور از تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا، مناسبات تجاری گسترده تری با ایران برقرار کند.

این گزارش حاکی است از ماه آوریل تسهیلاتی برای انجام معاملات دارویی؛ بهداشتی و پزشکی با ایران در نظر گرفته شده است و آمریکا نیز در این زمینه چراغ سبز نشان داده است و در همین راستا نقل و انتقالات مالی حتی با بانک مرکزی ایران امکان پذیر است.

همزمان گزارش نشان می‌دهد که کره جنوبی خود را آماده می‌کند تا محموله‌ای از کیت‌های تشخیص کرونا و برخی از اقلام دیگر را که ارزشی به میزان ۲ میلیون دلار دارد تا پایان ماه جاری میلادی به ایران صادر کند.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در نشست امروز یک بار دیگر بر روابط و همکاری‌های دوستانه کشورش با ایران تاکید کرد و گفت که در شرایط همه گیری کرونا و زمانی که تجارت بین المللی با چالش مواجه شده است همکاری‌هایی از این دست از جمله در امور بشردوستانه اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود که ما دارای روابط بسیار دوستانه‌ای از دیرباز با ایران هستیم و در این زمان مناسب است که فرصت‌ها را دریابیم و اجازه دهیم تا شرکت‌های کره‌ای با طرف ایرانی فرصت همکاری بیشتری در اختیار داشته باشند و تبادلات تجاری وسعت پیدا کند.

در نشست امروز، مسئولان وزارتخانه‌های یاد شده درباره راه‌های همکاری با ایران، وسعت بخشیدن به تبادلات تجاری، چالش‌های شرکت‌های کره‌ای و حضور موسسات کره‌ای در ایران و یافتن راهکار‌هایی برای همکاری در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و مواد غذایی بحث و تبادل نظر کردند.

کره جنوبی در حال انجام همکاری با ایران در چارچوب یک برنامه صادراتی مجوز دار است که بر اساس آن شرکت‌های کره‌ای می‌توانند در یک شرایط مشخص و با نظرداشت تدابیر معین همکاری‌های تجاری با ایران داشته باشند.

یونهاپ می‌نویسد که کره جنوبی در تلاش است تا بین اتحاد امنیتی درازمدت با آمریکا و همکاری‌های اقتصادی دیرینه و دوستانه با ایران به عنوان همکاری‌های مشارکتی اقتصادی، توازن برقرار کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها