چرا نیمه دومی‌ها یک سال تحصیلی دیرتر به مدرسه می‌روند؟

معاون آموزش ابتدایی درباره زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال و تدابیر در نظر گرفته شده برای این موضوع توضیح داد.

چرا نیمه دومی‌ها یک سال تحصیلی دیرتر به مدرسه می‌روند؟

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگویی درباره علت تاخیر در زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال اظهار کرد: در این مورد بسیاری از خانواده‌ها درخواست داشتند تا این تاخیر برداشته شود بنابراین طرحی را به شورای عالی آموزش و پرورش بردیم و ابعاد مختلف آن در حال بررسی است.

او ادامه داد: برای آنکه متولدین نیمه دوم سال همزمان با متولدین نیمه اول به مدرسه بروند باید سنجش آمادگی ورود به مدرسه برای آن‌ها انجام شود و اگر شرایط لازم را داشتند، اجازه نام نویسی دارند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه نباید در فرایند‌های رشد کودک عجله کرد، تصریح کرد: اگر کودک متولد نیمه دوم سال باشد و همزمان با متولدین نیمه اول سال مدرسه نرود خانواده‌ها می‌توانند با فعالت‌های بیشتر از سوی خود یا مراکز پیس دبستانی آمادگی و توانمندی‌های لازم دوران کودکی را در فرزندشان شکل دهند.

سن رایج ورود به مدرسه در دنیا ۶ سال تمام است

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه سن ورود به مدرسه یک چالش جهانی است، اظهار کرد: در اکثر کشور‌ها ۶ سال تمام و در برخی دیگر پنج سالگی زمان ورود به مدرسه در نظر گرفته شده است و در این میان نکته قابل توجه در معرض یادگیری قرار گرفتن کودک چه در خانواده و چه در مراکز پیش دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تفاوتی میان دانش آموز متولد نیمه اول سال و نیمه دوم سال از لحاظ آمادگی ورود به مدرسه وجود دارد، بیان کرد: آمادگی بدنی از لحاظ رشد ماهیچه‌ها، توانایی تمرکز و تحمل مدت زمان حضور در کلاس نیازمند رسش است که در سن ۶ سال تمام و در شرایط عادی آمادگی لازم از سوی کودک برای این موارد وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها