گرما بازار گوشت را بی‌رمق کرد؛ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۰۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به کاهش مصرف در فصل گرما و فصل عرضه دام، بازار گوشت در رکود به سر می‌برد.

گرما بازار گوشت را بی‌رمق کرد؛ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۰۰ هزار تومان

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۰ تا ۹۱ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود مغازه دار، حدود ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

او افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو و ازدیاد سفر، کاهش قدرت خرید خانوار و افت تقاضا در اواسط ماه بازار گوشت در رکود به سر می‌برد.

ملکی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام‌ نداریم، بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و کاهش استقبال برای خرید و مصرف گوشت و فصل عرضه دام، کمبودی در عرضه نداریم که بازگشایی رستوران‌ها بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به ذخایر گوشت منجمد در رستوران‌ها و ازدیاد عرضه دام در این فصول، افزایش تقاضا همزمان با بازگشایی رستوران‌ها نوسان خاصی در بازار ایجاد نخواهد کرد.

او درباره آخرین وضعیت واردات گوشت گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، نیاز به واردات نسبت به سال‌های قبل کم می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا و نبود تقاضا آن سوی مرز‌ها اتفاق خاصی در حوزه خروج دام نیفتاده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به گرایش افراد به خرید کدو و بادمجان در فصل تابستان، تقاضای چندانی برای خرید گوشت در بازار وجود ندارد.

ملکی در پایان نرخ هر کیلو دام زنده را ۴۳ هزار تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کنترل قاچاق و فصل عرضه، کمبودی در عرضه دام وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ثالث
    0

    فقط دروغ ..گوشت منجمد از کیلویی 40تومان به 65 رسیده .به راحتی 50/درصد گران شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها