واکنش تند کمیته ملی المپیک به تعلیق ورزش ایران

کمیته ملی المپیک ضمن انتقاد شدید از رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، از محمد دادکان خواست اسنادش را درباره تعلیق ورزش ایران منتشر کند وگرنه از وی به مراجع قضایی شکایت می‌کند.

واکنش تند کمیته ملی المپیک به تعلیق ورزش ایران

اظهارات تند روز گذشته محمد دادکان درباره فوتبال و احتمال تعلیق ورزش ایران با واکنش تندتر کمیته ملی المپیک مواجه شده است.

این کمیته با انتشار بیانیه ای نوشت:

«رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که سهم عمده ای در تعلیق این فدراسیون در پایان دوره کاری خود داشت اخیراً اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص این رشته و مسایل مربوط به آن داشته که قطعاً از سوی مراجع ذیربط پاسخ داده خواهد شد.

ایشان طی روزهای گذشته با طرح ادعای کذب، جعلی و جنجالی مبنی بر ارسال نامه تعلیق ورزش ایران از سوی کمیته بین المللی المپیک (IOC) به کمیته ملی المپیک کشورمان باعث تشویش اذهان عمومی گردید که در این زمینه مسایلی پیرامون تنویر افکار عمومی اعلام می گردد.

همگان می‌دانند که سیاست کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در برابر انتقادات، اظهارنظر ها و نگاه های کارشناسی و حتی شخصی جامعه ورزش و پیشکسوتان مبتنی بر احترام و همواره سکوت بوده است. این نهاد ورزشی بطور مستمر با بزرگان، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش ایران زمین ارتباط تنگاتنگ داشته و دائماً نقطه نظرات آنان را در مسیر سیاستگذاری و برنامه ریزی سرلوحه کار خود قرارداده و خواهد داد.

ایشان طی سالهای پیشین نیز مسایلی اینچنینی و از این دست را مطرح کرده بود ولی ارزش پاسخگویی نداشت که از آنجمله می توان به ادعای جدی بودن نامش برای گزینه وزارت ورزش نام برد که ادعایی کاملاً واهی و دروغ بود، چرا که ایشان در بین ۴۳ گزینه حاضر در لیست مدعیان این پست نفر آخر بود و نمی توان انجام مصاحبه ارزیابی با وی را ملاکی بر این ادعا دانست.

اما ادعای اخیر این پیشکسوت که متأسفانه بدون استعلام، تحقیق، پیگیری و پرسش از مراجع آگاه و ذیربط صورت گرفت موجب تشویش اذهان عمومی و آشفتگی در بطن جامعه بخصوص اهالی ورزش گردید و این کمیته را بر آن داشت تا پاسخی مناسب را به منظور روشنگری اعلام دارد.

کمیته ملی المپیک با صراحت و قاطعانه اعلام می دارد که هیچ نامه و پیامی چه مکتوب و چه شفاهی مبنی بر تعلیق ورزش ایران از سوی کمیته بین المللی المپیک دریافت ننموده و اساساً دلیلی هم برای انجام این مکاتبه وجود ندارد و شکی نیست که اظهارات این پیشکسوت به نوعی بازی در زمین بیگانگان می باشد.

کمیته ملی المپیک ایران بصورت منظم و مستمر با IOC در ارتباط است و آخرین موردی چالش که با مجامع بین المللی ورزش داشت مربوط به فدراسیون جهانی جودو آنهم در سال گذشته بود که خوشبختانه با پیگیری و شکایت ایران از این فدراسیون، بزودی پرونده در دادگاه حکمیت ورزش پیگیری خواهد شد.

از آقای دادکان بعنوان یک پیشکسوت ورزشی که البته سالهاست از عرصه ورزش، اخبار داخلی و بین المللی بخصوص مسایل مربوط به منهای فوتبال دور بوده انتظار می‌رود با طرح مسایل بیهوده، واهی، دروغ، کذب، جنجالی و دروغ موجب تشویش اذهان عمومی نگردد.

کمیته ملی المپیک از این پیشکسوت ارزشمند فوتبال می خواهد که ظرف یک هفته مستندات و مدارک مربوط به ادعایش مبنی بر تعلیق ورزش ایران را منتشر نماید که در غیر این صورت این کمیته حق خود می داند در راستای ایجاد فضایی آرام برای ورزش کشور در آستانه المپیک از طریق مراجع قضایی و حقوقی موضوع را پیگیری نماید.

در پایان ضمن احترام به سوابق و خدمات ایشان به فوتبال و ورزش کشور که به هیچ عنوان قابل انکار نیست باید عنوان داشت که متاسفانه آقای دادکان با ادبیات احساسی و جعلی بدنبال جلب افکار عمومی است.

از یک پیشکسوت انتظار می رود اظهاراتش از روی صداقت و با ارائه اسناد ومدارک مستند و درجهت سالم سازی ورزش ایران زمین باشد. شایسته است ایشان اخلاق و منش پهلوانی صدها پیشکسوت بزرگ و صاحب نام فوتبال و ورزش ایران را سرلوحه رفتار و ادبیات خود قراردهند.»

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها