طرح دموکرات‌های سنا برای محکوم کردن ترامپ

دموکرات‌های سنا در نظر دارند قطعنامه‌ای را برای محکومیت ترامپ به خاطر دستور به استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان بیرون کاخ سفید ارائه دهند.

طرح دموکرات‌های سنا برای محکوم کردن ترامپ

دموکرات‌های سنا در نظر دارند قطعنامه‌ای را برای محکومیت ترامپ به خاطر دستور به استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان بیرون کاخ سفید ارائه دهند.

این قطعنامه که انتظار می‌رود امروز ارائه شود، ترامپ را به خاطر دستور به پلیس فدرال برای استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی علیه آمریکایی‌های که به طور مسالمت‌آمیز در واشنگتن در حال راهپیمایی بودند، محکوم خواهد کرد و آن را نقض حقوق مندرج در قانون اساسی برای این معترضان مسالمت‌آمیز دانستند.

گارد ملی، پلیس پارک آمریکا و سرویس مخفی این کشور از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور برای پاکسازی راهپیمایی‌کنندگان از میدان لافایت استفاده کردند تا ترامپ بتواند از خیابان برای رفتن به کلیسای جان استفاده کند که شب قبل از آن، توسط خرابکاران به آتش کشیده شده بود.

چاک شومر رهبر اقلیت‌های دموکرات سنا، این اقدام را «خوفناک» و «سوء استفاده از قدرت» دانست که «ممکن است غیرقانونی و خلاف آشکار قانون اساسی» باشد.

وی افزود: در کاخ سفید هیچ خانه‌ای وجود ندارد و چراغ‌ها خاموش هستند. من از آینده کشورمان می‌ترسم که در این زمان دشواری بزرگ، رئیس جمهوری ما فقط به کمک در جدایی بیشتر، ترس بیشتر و هرج و مرج بیشتر قادر است.

به گزارش تارنمای هیل، قطعنامه دموکرات‌ها همچنین حمایت کنگره را از حق آمریکایی‌ها برای اعتراض مسالمت‌آمیز و این عقیده که "خشونت و غارت غیرقانونی، ناپذیرفتنی و مغایر با هدف اعتراض‌های مسالمت آمیز است" در پشت سر خواهد داشت.

این طرح پس از آن مطرح شده است که بیشتر شهرهای آمریکا از جمله واشنگتن دی سی و نیویورک در هفته گذشته شاهد ناآرامی‌ بود که جرقه آن را قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط افسر پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا زد.

خیابان‌های آمریکا در هفت روز گذشته شاهد اعتراض مردمی بود که سال‌ها طعم تلخ تبعیض‌نژادی و نابرابری را چشیده بودند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها