بایدن از ترامپ پیشی گرفت

طبق آخرین نظرسنجی مشترک واشینگتن‌پست و ای‌بی‌سی در خصوص انتخابات ۲۰۲۰، جو بایدن، معاون اول رئیس جمهور پیشین، به طور چشم‌گیری از رئیس جمهور دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

در نظرسنجی اخیر که در فاصله روزهای ۲۵ تا ۲۸ می از رأی‌دهندگان ثبت نام شده صورت گرفت، ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند که به آقای بایدن رأی خواهند داد. اگر انتخابات ریاست جمهوری واقعا در همان روز نظرسنجی انجام می‌شد، آقای ترامپ فقط ۴۳ درصد آراء را به دست می‌آورد.این در حالی است که همین نظرسنجی دو ماه پیش نتیجه واقعا فشرده ۴۹ در برابر ۴۷ درصد را برای این دو نامزد به دست داد.

به نظر می‌رسد مدیریت بحران کرونا و مشکلات اقتصادی متعاقب آن دلیل اصلی ریزش آراء رئیس جمهور باشد، اما وی همچنان عمده حمایت هوادارانش را حفظ کرده است.به گزارش سی‌ان‌ان، تغییر جایگاه بایدن در این نظرسنجی یکی از بالاترین تغییرات برای یک رقیب انتخاباتی از زمان شروع نظرسنجی‌های علمی در سال ۱۹۳۰ بوده است. بایدن در بیش از ۴۰ نظرسنجی ملی که در طول ماه می صورت گرفت رتبه نخست را به دست آورده است. آخرین نامزدی که به چنین جایگاهی رسیده جیمی کارتر بوده که در انتخابات ۱۹۷۶ پیروز میدان شد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    تو این بلبشو نظر سنجی میشه بابا کم دروغ بگین دیگ به دیگ میگه روت سیاه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها