دولت نظر و دخالتی در مسائل داخلی مجلس ندارد

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: انتخاب رییس و هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها و مسائل داخلی مجلس مربوط به ساز و کار‌های داخلی آن است و دولت نظر و دخالتی در این مسائل ندارد.

دولت نظر و دخالتی در مسائل داخلی مجلس ندارد

"حسینعلی امیری" روز سه شنبه در واکنش به تذکر عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران در خصوص دخالت معاونان پارلمانی در انتخاب هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها اظهار کرد: دولت در موضوعات مربوط به مسائل داخلی مجلس نه تنها دخالت نمی‌کند بلکه هیچ‌گونه نظری ندارد.

او تاکید کرد: موضوعات مربوط به نمایندگان مجلس به خود آنها مربوط می‌شود، افزود: انتخاب رییس و هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها و مسائل داخلی مجلس مربوط به ساز و کارهای داخلی آن است و دولت نظر و دخالتی ندارد و دولتی‌ها و بالاخص معاونین و مدیران کل پارلمانی کاملاً در جریان سیاست ابلاغی هستند و مراعات می‌کنند.

امیری یادآور شد: حتی خود بنده و معاونین پارلمانی در روزهای اخیر که مجلس مشغول بررسی اعتبارنامه‌ها و مشورت نمایندگان برای انتخاب روسای کمیسیون‌ها بوده در مجلس حضور پیدا نکرده‌ایم مگر موارد استثنائی که نماینده یا نمایندگانی با معاون یا مدیر کلی که کار داشته‌اند و بنا به درخواست نماینده ممکن است مسئول دولتی در مجلس حضور پیدا کرده باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: منتظر هستیم که اعتبارنامه نمایندگان مطابق اصول ۶۵ و ۹۳ قانون اساسی به تصویب برسد و روسای کمیسیون‌ها نیز با صلاحدید نمایندگان تعیین شوند. آن‌گاه در مجلس حضور جدی پیدا خواهیم کرد.

امیری افزود: درخواستم از برادر عزیزم عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران این است که اگر مصداق و مستندی از دخالت دولتمردان و بویژه معاونان پارلمانی در سازوکارهای داخلی مجلس از جمله انتخاب رییس یا هیات رییسه یا روسای کمیسیون‌ها و موضوعاتی از این قبیل دارند اعلام کنند، حتماً پیگیری می‌کنیم.

او تاکید کرد: دولت بنا را بر همکاری با مجلس شورای اسلامی برای حل و فصل مشکلات کشور قرار داده و رییس جمهوری تأکید دارند از ایجاد هرگونه حاشیه‌سازی پرهیز شود تا مسئولین دولتی بتوانند به وظایف خود در جهت خدمت به مردم عمل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرهاد
    0

    چاره ای جز این نداره بخاطردروغهاوعدهای دروغین غارتگری بیت المال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها