درخواست 19 میلیارد دلاری صلیب سرخ و هلال احمر برای مهار کرونا

به دنبال درخواست قبلی، این بار اعضای صلیب سرخ و هلال احمر خواستار ۱/۳ میلیارد فرانک سوئیس ( ۱۹/۳ میلیارد دلار) برای کمک­‌رسانی به آسیب‌پذیرترین مردم جهان در بحبوحه این همه­‌گیری شدند.

درخواست 19 میلیارد دلاری صلیب سرخ و هلال احمر برای مهار کرونا

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از ژنو در گزارشی اعلام کرد: "هدف از این درخواست افزایش حمایت­ و ارایه خدمات حیاتی برای رسیدگی به آثار آنی همه­‌گیری و پیامدهای طولانی­‌مدت اجتماعی و اقتصادی آن است.

این همه­‌گیری که پنج ماه از آغاز آن می­‌گذرد، با تشدید نابرابری­‌ها، ناپایدارسازی جوامع و معکوس نمودن دستاوردهای توسعه که در طول دهه گذشته بوجود آمدند همه ابعاد زندگی مردم را مورد تهدید قرار داده است.

رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ گفت: این همه­‌گیری نیازهایی در سطح یک بحران ایجاد کرده است که چه برای حمایت سلامت روان، کمک درمانی منطقه مخاصمه، یا کمک­‌رسانی به معیشت مردم، مدت­های طولانی در آینده ادامه خواهد داشت. کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ، در فصل مشترک این همه­‌گیری، درگیری مسلحانه و خشونت دست در دست نهضت صلیب سرخ و هلال احمر همکاری می­‌کند تا تضمین کند که اکنون و ورای آثار فوری این همه­‌گیری در دراز مدت نیز ما به خانواده­‌ها کمک‌رسانی می­‌کنیم.

نهضت بین­‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از سه رکن کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین­‌المللی جمعیت­‌های صلیب سرخ و هلال احمر، و ۱۹۲ جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر تشکیل شده­ است.

جاگان چاپاگن، دبیرکل فدراسیون بین­‌المللی جمعیت­‌های صلیب سرخ و هلال احمر نیز گفت: در مناطقی که از منظر بشردوستانه شکننده هستند، همه­‌گیری کووید ۱۹ آسیب­‌پذیری جدیدی را برای مردمی که پیش از آن نیز در خطر بودند بوجود آورده است. اکنون ما با بحرانی مضاعف مواجهیم که وخیم­تر شدن فقر و ناامنی غذایی را در کنار شرایط وخیم اقتصادی، کمبود خدمات بهداشت عمومی، آب پاکیزه و بهداشت بهمراه دارد.

داوطلبان محلی و کارکنان جمعیت­های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در حال ارائه کمک­ها و خدمات حیاتی هستند تا شیوع این همه‌گیری را محدود کرده و به وخامت معیشت و اوضاع اجتماعی-اقتصادی مردم آسیب­‌پذیر رسیدگی کنند. حمایت و کمک به این جوامع نیازمند یک افزایش پایدار و هماهنگ­ شده اقدام محلی صلیب سرخ و هلال احمر در کنار تلاش­های جهانی در دست اقدام است.

فدراسیون بین­‌المللی جمعیت­های صلیب سرخ و هلال احمر برای حمایت از جمعیت­‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در ارائه مراقبت بهداشتی، آب و بهداشت و کنترل آثار اجتماعی-اقتصادی برای آسیب­‌پذیرترین افراد درخواست ۱.۹ میلیارد فرانک سوئیس (۱.۹۵ میلیارد دلار آمریکا) را دارد. این اعتبارات ظرفیت­‌های جمعیت­‌های ملی را بعنوان کنشگران محلی اصلی برای ارسال این خدمات و برنامه­‌های حیاتی تقویت خواهد کرد . تضمین خواهد نمود که داوطلبان/ کارکنان آنان در جریان این بحران محافظت شده و مورد حمایت هستند. از ۱.۹ میلیارد دلار فرانک سوئیس، ۴۵۰ میلیون فرانک سوئیس برای حمایت از جمعیت­های ملی از طریق دبیرخانه فدراسیون بین­‌المللی جمعیت­‌های صلیب سرخ و هلال احمر جمع­‌آوری می­‌شود.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ برای واکنش در مناطق درگیری و خشونت، برای حمایت از مراکز درمانی و اماکن بازداشت، مهار شیوع و تضمین دسترسی درمانی برای آوارگان و زندانیان وبرای حمایت از جمعیت­‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر درخواست ۱.۲ میلیارد فرانک سوئیس (۱.۲۴ میلیارد دلار آمریکا) را دارد. این مبلغ شامل ۳۶۶ میلیون فرانک سوئیس برای حمایت از واکنش ضروری و فوری به کووید ۱۹، و ۸۲۸ میلیون فرانک سوئیس برای حمایت از فعالیت­ها در رسیدگی به آثار گسترده­‌تر این همه­‌گیری است.کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در صدد است تا به وخیم­‌ترین نیازها بپردازد؛ از آن جمله تضمین دسترسی به آب پاکیزه و شرایط بهداشتی زندگی؛ حمایت از مدیریت ایمن و کرامت­ آمیز بقایای انسانی؛ و توانمندسازی جوامع در معرض خطر برای داشتن دسترسی به خدمات و اطلاعات نجاتبخش.

از ابتدای این همه­‌گیری، نهضت برای افزایش خدمات مراقبت بهداشتی، مشارکت اجتماعی و فعالیت­‌های آمادگی در برابر همه­‌گیری برای جمعیت­های آسیب­‌پذیر از جمعیت­های ملی حمایت کرده­‌است. جمعیت­های صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان واکنش­ خود برای رسیدگی به نیازهای مختلف بهداشتی و اجتماعی-اقتصادی در کشورهای­شان را بیشتر کرده­‌اند. داوطلبان خط مقدم نیز برای جستجوی تماس­ها، ایزوله و درمان کردن افراد مبتلا به کووید ۱۹ کمک می­‌کنند.

نهضت بین­‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بزرگترین شبکه بشردوستانه در جهان است. داوطلبان اجتماع­ محور و کارکنان آن به آسیب­‌پذیرترین افراد، از جمله آنها که در کشورهایی با سیستم­‌های کم­ بهره بهداشتی و رفاه اجتماعی زندگی می­‌کنند، افرادی که از بلایای اخیر بهبود می­‌یابند، مهاجران و آوارگان، آنها که در مناطق مخاصمه هستند و با خشونت­های مداوم دست به گریبانند، زاغه نشینان شهرها، زندانیان، و مردمی که از آثار اجتماعی-اقتصادی کووید ۱۹ رنج می­‌برند کمک می­‌کنند."

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها