معاون استاندار مرکزی:

با فعالیت غیرقانونی تالارهای پذیرایی به شدت برخورد می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی با بیان اینکه با فعالیت غیرقانونی تالارهای پذیرایی در استان مرکزی به شدت برخورد می‌شود گفت: تمامی اصناف استان مرکزی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

با فعالیت غیرقانونی تالارهای پذیرایی به شدت برخورد می‌شود

بهروز اکرمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پدافندزیستی استان مرکزی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: زمان پایان شیوع ویروس کرونا مشخص نیست بنابراین باید با کرونا زندگی کنیم ولی قرار نیست به کرونا مبتلا شویم، زندگی با کرونا به معنای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: در بحث کرونا در استان مرکزی همه پای کار بودند، از کادر بهداشت و درمان، گروه‌های جهادی، روحانیونی که در سنگر خدمت‌رسانی در کنار سایر گروه‌ها دربحث کرونا به هموطنان خود صادقانه تلاش کردند و اگر امروز می‌بینیم استان مرکزی در روزهای اول دومین استان درگیر ویروس بود، امروز به استان بیستم تا بیست و دوم درگیر ویروس رسیده حاصل این تلاش‌ها است.

اکرمی عنوان کرد: حقیقتا کادر بهداشت و درمان استان مرکزی در مقابله با این ویروس خوش درخشیدند ولی شرایط خوب امروز استان در مدیریت کرونا به معنای پایان این ویروس نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان براساس دستورالعمل‌های ستادملی مقابله با کرونا و ستاد استانی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کلاس‌های دانشگاهی مقطع ارشد و دکتری بصورت حضوری و دوره کارشناسی فعلا بصورت مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از شنبه هفته آینده نماز جماعت در ادارات و نهادها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: تالارها یکی از صنوف متضرر بوده ولی در خصوص فعالیتشان تابع دستورالعمل های پدافند ملی هستیم ولی درصورت مشاهده تالارهایی که مجوز ندارند و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند برخورد می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی بیان کرد: احتمالا در جلسه آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا درخصوص تالارها تصمیم‌گیری خواهد شد، هرچند می‌دانیم صنوف مختلف متضرر شدند ولی امنیت جانی مردم در اولویت است و تا زمانی که نگرانی وزرارت بهداشت درخصوص این ویروس برطرف نشود، باید پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و نظارت بر تجمعات تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه فکر کنیم افراد سن بالا یا دارای بیماری زمینه بیشتر در معرض این ویروس هستند باور اشتباهی است، چراکه خیلی از موارد مبتلا به این بیماری، افراد جوان و بدون بیمار زمینه‌ای بودند.

اکرمی خاطرنشان کرد: گفته می‌شد با فصل گرما این ویروس از بین خواهد رفت ولی تصور اشتباهی بود زیرا امروز بیشترین آمار ابتلا را در استان‌های گرمسیری داریم؛ بنابراین شرایط این ویروس مشخص نیست و آماری که امروز در استان در بحث مبتلا داریم تضمینی نیست که افزایش نداشته باشیم بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان ضروری است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها