پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه های آبخیزداری گیلان

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان، متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های آبخیزداری استان گیلان را ۹۰ درصد دانست و گفت: پروژه های آبخیزداری سال گذشته در سطح ۱۱ شهرستان و امسال در شش شهرستان اجرایی خواهد شد.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه های آبخیزداری گیلان

فریورنقوی، با بیان اینکه سال ۹۸ از محل اعتبارات صنذوق توسعه ملی ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های آبخیزداری استان گیلان تخصیص یافت، اظهار کرد: با توجه به پیگیری های استان و ظرفیت های موجود این اعتبار به ۲۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های آبخیزداری استان گیلان را ۹۰ درصد دانست و یادآور شد: بخش قابل توجهی از پروژه های آبخیزداری قبل از پایان سال ۹۸ تکمیل شده است و تا پایان سال مالی این پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از تصویب اعتبار ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی از محل صندوق توجه ملی برای پروژه های آبخیزداری امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر اقدام به تعریف پروژه های سال جاری کردیم.

نقوی، با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری نقش مهمی در حفظ و تقویت پوشش گیاهی، تضمین آب تحت الارضی، تثبیت خاک و اراضی، پیشگیری از رانش و سیل و... دارند، خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری سال گذشته در سطح ۱۱ شهرستان اجرایی شده است.

وی از اجرای پروژه های آبخیزداری جدید در شش شهرستان گیلان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات صندوق توسعه ملی مواجه هستیم و تاکنون برای ۸۰ درصد این اعتبارات کارسازی صورت گرفته است.

معاون اداره کل منابع طبیعی گیلان، پروژه های آبخیزداری را شامل عملیات های بیولوژیکی مانند بذرپاشی و بوته کاری و مکانیکی مانند محصورسازی، سازه های بتنی، گابیون، بندهای چپری و سنگی و... دانست و اضافه کرد: برای نخستین بار در دو شهرستان فومن و صومعه سرا اقدام به احداث دو بند سرشاخه گیر کردیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها