آماده‌باش دستگاه‌های خدمت‌رسان شهرکرد برای مقابله با آتش‌سوزی

معاون عمرانی فرماندار شهرکرد گفت: در ایام تعطیلات پیش‌رو تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با امر آتش‌سوزی در شهرها و روستاها به حالت آماده‌باش قرار گیرند.

آماده‌باش دستگاه‌های خدمت‌رسان شهرکرد برای مقابله با آتش‌سوزی

احمدرضا امینیان ۱۳ خردادماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات به بحران شهرستان شهرکرد با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های متولی برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی، اظهار کرد: اساس توسعه پایدار حفظ پوشش گیاهی و وضعیت موجود منابع طبیعی است.

معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد بیان کرد: آتش‌سوزی موجب ایجاد کانون‌های گرد و غبار، فرسایش خاک، وقوع سیل، از بین رفتن کانون‌های گردشگری و آسیب به تنوع زیستی و از بین رفتن کانون گیاهان دارویی‌ می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین آتش‌سوزی موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت برای احیای مجدد عرصه‌های طبیعی خواهد شد.

امینیان اضافه کرد: در ایام تعطیلات پیش‌رو تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با امر آتش‌سوزی در شهرها و روستاها به حالت آماده‌باش قرار گیرند.

معاون عمرانی فرماندار شهرکرد عنوان کرد: شرکت گاز شهرستان به صورت مستمر نشت‌یابی لوله‌های انتقال گاز را مطابق گذشته در دستور کار خود قرار دهند.

وی از شهروندان درخواست کرد: با توجه به خشکسالی‌های حادث شده در سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان شهرکرد و وزش باد شدید طی روزهای آتی از شهروندان از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها