آخرین وضعیت آتش سوزی خائیز در خوزستان و کهگلیویه و بویراحمد

 آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه که از روز 5 شنبه 8 خردادماه آغاز شده و به بخش‌هایی از جنگل‌های خوزستان نیز سرایت کرده بود، برای چندمین بار در هر دو استان مهار شده است.

آخرین وضعیت آتش سوزی خائیز در خوزستان و کهگلیویه و بویراحمد

محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این رابطه از مهار کامل آتش در خائیز خبر داد و گفت: همچنان نیروهای منطقه در حال پایش وضعیت هستند.

اشرفی با اشاره به آخرین وضعیت منطقه خائیز پس از آتش‌سوزی، اظهار کرد: آتش‌سوزی خائیز از بامداد روز گذشته (۱۲ خردادماه) مهار شده است. شاید به دلیل وزش باد مجددا زبانه‌های آتش به طور محدود شعله‌ور شود اما حریق کاملا خاموش شده است.

وی افزود: همچنان نیروهای منطقه در حال پایش وضعیت هستند تا در صورت وقوع حریق، سریعا نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به دلیل نوع انتشار دود به نظر می‌رسید آسیب زیادی به این منطقه وارد شده است. هنوز میزان خسارت وارد شده برآورد نشده است اما خسارت کمتر از آن چیزی است که بزرگ‌نمایی شده بود.

کنترل آتش سوزی جنگل‌های خائیز کهگیلویه

‌فرماندار شهرستان کهگیلویه هم از کنترل آتش سوزی جنگل‌های خائیز این شهرستان خبر داد.

علیرضا اتابک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز که در اواخر وقت دوشنبه شب مجدد شعله ور شده بود، مهار و کنترل شده است.

وی اظهارکرد: با وجود گرما، باد شدید و وجود کُنده‌های نیم سوخته احتمال بازگشت آتش وجود دارد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: باید تا (۴۸ ساعت) دو روز آینده نیروها در منطقه حضور داشته باشند تا در صورت شعله ور شدن کنده های باقی مانده در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به خاموش کردن آتش کنند.

اتابک بیان کرد: نیروهای مردمی، منابع طبیعی و محیط زیست امدادی برای مقابله با شعله ور شدن مجدد آتش در منطقه حضور دارند و کمک می کنند.

خائیز مجددا شعله ور شد

این در حالی است که بامداد امروز مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از شعله ور شدن مجدد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز خبر داده است.

اسدالله هاشمی در گفت و گویی عنوان کرده بود: بیش از ۴۰ نفر از نیروهای مردمی و محیط زیست در حال مهار و خاموش کردن آتش هستند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها