باراک اوباما با محکوم کردن خشونت‌ها خواستار "التیام نه تنفر" شد

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا خشونت‌ها در بحبوحه اعتراضات بر سر قتل جورج فلوید و وحشیگری پلیس را محکوم کرد و خواستار راهکارهای سیاسی برای رسیدگی به گلایه‌های معترضان در مورد عدالت کیفری شد.

باراک اوباما با محکوم کردن خشونت‌ها خواستار "التیام نه تنفر" شد

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پیام باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که پیشتر هم قتل جورج فلوید را که ۲۵ مه بر اثر خشونت یک افسر پلیس در مینیاپولیس کشته شد، محکوم کرده بود، تاکید داشت که کشتن یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس نباید در آمریکای ۲۰۲۰ یک امر "عادی" تلفی شود.

اوباما در مطلبی برای وب‌سایت "میدیم" نوشت: خشونت را توجیه نکنیم یا منطقی جلوه ندهیم و در آن مشارکت نکنیم. اگر بخواهیم سیستم عدالت کیفری و جامعه آمریکایی آزاد باشد، اینکه با مقررات اخلاقی بالاتری عمل کند، پس ما باید خودمان آن مدل را ایجاد کنیم.

او در سخنانش به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره‌ای نداشت بلکه دوباره در سخنانش در مورد این بحران خواستار "التیام نه تنفر" شد.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفت، در حالی که اعتراضات و نافرمانی مدنی مساله بی‌عدالتی نژادپرستی را در کانون توجه قرار می‌دهد، "تمایلات باید به قوانین مشخص و اقدامات نهادی" تبدیل شود و بر اهمیت انتخاب مقام‌های درست در تمام سطوح دولتی تاکید کرد.

او نوشت: بله ما باید بجنگیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک رئیس‌جمهوری داریم، کنگره‌ای داریم، وزارت دادگستری داریم و یک دادگاه فدرالی داریم که واقعا نقش تحولات کنونی و تباه‌کننده‌ای که نژادپرستی در جامعه ما ایفا می‌کند، به رسمیت می‌شناسند و می‌خواهند که کاری برای آن انجام دهند. اما مقام‌های منتخبی که بیشترین اهمیت را در اصلاح ادارات پلیس و سیستم دادرسی کیفری قائل هستند، در سطح ایالتی و محلی قرار دارند.

اوباما افزود: مفهوم اصلی این است؛ اگر ما بخواهیم تغییرات واقعی ایجاد کنیم، سپس انتخاب میان اعتراض و سیاست نیست. ما باید دو کار را انجام دهیم. ما باید برای افزایش آگاهی بسیج شویم و باید سازماندهی کنیم و رای بدهیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما نامزدهایی را انتخاب می‌کنیم که بر اساس اصلاحات عمل می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها