ترامپ ایده مشارکت روسیه در نشست گروه ۷ را با پوتین مطرح کرد/ کانادا و انگلیس مخالفت کردند

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، ایده مشارکت مسکو در نشست آتی گروه ۷ در آمریکا را مطرح کرد.

ترامپ ایده مشارکت روسیه در نشست گروه ۷ را با پوتین مطرح کرد/ کانادا و انگلیس مخالفت کردند

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، ایده مشارکت مسکو در نشست آتی گروه ۷ در آمریکا را مطرح کرد.

کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش «راشاتودی»، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در این تماس تلفنی درباره توافق «اوپک پلاس» صحبت کرده و اعلام کردند که این توافق به ثبات در بازار‌های نفت منجر خواهد شد.

همچنین ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، ایده برگزاری نشست سران گروه ۷ در آمریکا را با حضور روسیه مطرح کرد.

اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفت تا میزان تولید خود را به میزان رکورد ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهد که حدود ۱۰ درصد کل تولید جهان است.

کاهش تولید اوپک پلاس بعلاوه کاهش تولید کشور‌های غیر این گروه نظیر امریکا و کانادا به افزایش قیمت نفت به ۳۵ دلار در هر بشکه کمک کرد هرچند این قیمت نصف قیمت ابتدای سال است.

در پی مطرح شدن شرکت روسیه در گروه هفت سخنگوی دولت بریتانیا گفت که این کشور از حق وتوی خود برای جلوگیری از بازگشت روسیه به این گروه استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی دولت بریتانیا امروز -‌دوشنبه- گفت که این کشور از حق وتوی خود برای جلوگیری از بازگشت روسیه به گروه هفت استفاده خواهد کرد.

سخنگوی داونینگ استریت گفت:‌ «ما تنها زمانی از بازگشت روسیه حمایت می‌کنیم که این کشور از فعالیت‌های خصمانه و بی‌ثبات‌کننده‌اش که امنیت شهروندان بریتانیا را برهم می‌زند دست بردارد.»

از سوی دیگر رویترز نوشت، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، شامگاه دوشنبه با اشاره به پیشنهاد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهروی آمریکا مبنی بر دعوت از روسیه برای شرکت در این نشست گفت که این کشور از بازگشت روسیه به نشست گروه هفت استقبال نمی‌کند.

وی گفت: «روسیه به خاطر اشغال کریمه در سال‌های گذشته از گروه هفت بیرون گذاشته شد. این کشور همچنان به نقض حقوق بین‌الملل ادامه می‌دهد و به همین خاطر نیز باید همچنان از این نشست بیرون بماند.»

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها