دادکان: واژه فرهنگ در کنار ورزش بی معنی است

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: باید کلمه فرهنگ از سر در باشگاه‌ها برداشته شود، زیرا هیچ اتفاق فرهنگی در باشگاه‌ها نمی‌افتد.

دادکان: واژه فرهنگ در کنار ورزش بی معنی است

محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره فرهنگ فوتبال و مدیریت آن اظهار کرد: زمانی که نام فرهنگ در کنار ورزش آورده می‌شود چه کار فرهنگی انجام می‌دهیم که برای آن یک بودجه نیز در نظرگ رفته می‌شود؟ البته آن بودجه نیز صرف لیدر‌هایی می‌شود که افرادی را بیاورند تا علیه تیم مقابل شعار دهند.

او با اشاره به اینکه اتاق فرهنگی باشگاه‌ها به دست افرادی نالایق سپرده شد افزود: باید کلمه فرهنگ از سر در باشگاه‌ها برداشته شود، زیرا هیچ اتفاق فرهنگی در باشگاه‌ها نمی‌افتد و در بیشتر موارد مدیر باشگاه فقط به دنبال بقای تیم و حفظ جایگاه خودش است.

دادکان گفت: وقتی فرهنگ در باشگاه‌ها معنا و مفهوم خود را ندارد واژه فرهنگ حکم یدک‌کش را برای هزینه کردن در باشگاه دارد که البته نه در جهت بهینه بلکه در جهت رفع روزمرگی خودشان از این بودجه استفاده می‌کنند.

او درباره اطلاعیه فیفا درخصوص حضور بانوان در باشگاه‌ها و موافقت مسئولان وزارت ورزش در این مورد اظهار کرد: قبل از اطلاعیه فیفا مبنی بر حضور بانوان در باشگاه‌ها، اولین نفری بودم که در سال ۲۰۰۵ در مسابقات مقدماتی جام جهانی اجازه ورود بانوان برای تماشای بازی ایران و بحرین را دادم.

دادکان گفت: یک واژه‌ای که برای یک مسئولیت در نظر گرفته می‌شود یعنی آن شخص برگزیده متعهد به اجرای آن کار است، اما واژه‌ای نیز به نام حباب که جدیدا باب شده است درباره شخصیت کاری برخی مسئولان به کار می‌رود.

او درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که فیفا نیز درگیر آن شده و دارای ابهاماتی است اظهار کرد: جلسه‌ای در فدراسیون مبنی بر تغییر اساسنامه گذاشته شده و هیچ گونه تکذیبی در کار نیست. باید توجه کرد که منشا این اتفاق در کجا قرار دارد، من به عنوان نماینده وزارت کار در جلسه تغییر اساسنامه شرکت کردم. وزارت ورزش در حال تنظیم اساسنامه‌ها به ویژه در رشته فوتبال است، که بعد از تنظیم اساسنامه آن را به فدراسیون فوتبال ارائه می‌دهد تا فدراسیون بر روی آن اساسنامه کار کند. فدراسیون فوتبال در تنظیم اساسنامه دخالتی ندارد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: کسی که اکنون دبیر کل فدراسیون فوتبال است، ادعا می‌کند همه مسائل بدون مشکل است، اما مسئله این است که چه کسی ناظر بر چگونگی شکل گیری اساسنامه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها