رئیس کل دادگستری همدان:

۵۴۰ زندانی استان همدان مشمول عفو شدند

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: مسئله اساسی حبس زدایی، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی ریاست قوه قضائیه است که همین مورد به جد در دستور کار استان همدان نیز است.

۵۴۰ زندانی استان همدان مشمول عفو شدند

دکتر محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان در مراسم تکریم و معارفه ریاست دادگستری شهرستان فامنین گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب در عفو سه هزار و ۷۰۰ زندانی به مناسبت عید سعید فطر و سالروز آزادسازی خرمشهر، ۵۴۰ نفر از زندانیان استان همدان نیز مشمول این عفو شده و از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم زندان باید جایی برای قاتلین، افراد شرور و مفسدان اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: در استان همدان با کار کارشناسی و پیگیری های لازم به دنبال کاهش زندانیان هستیم.

رئیس کل دادگستری همدان در ادامه به دیدار مردمی و چهره به چهره خود و دیگر رؤسای دادگستری های سراسر استان با مردم اشاره کرد و افزود: با وجود ویروس کرونا این دیدارها همچنان انجام و حتی کیفیت کار در این حوزه بهتر نیز شده است.

وی عدالت را رکن اصلی و اساسی دستگاه قضا و قاضی دانست و اظهار داشت: در مبانی دینی و اعتقادی اعتقاد ما بر این است که قضاوت شأن خداوند متعال است که به ائمه تفویض فرمودند و از ائمه (ع) با شرایط به فقیه جامعه شرایط رسیده است.

عدالتخواه تصریح کرد: بدین ترتیب عدالت به دستگاه قضا تفویض شده است و این نهاد به جایگاه و پناهی برای گرفتن حق مظلوم از ظالم تبدیل شده و افرادی که به این دستگاه مراجعه می‌کنند خواستار برقراری عدالت و رفع مظلومیت خود هستند و برای آنان برقراری عدالت امید بخش است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: بیش از ۹۰ درصد مراجعات به دادگستری‌ها جزئی بوده و قبل از رسیدن به دادگاه قابل حل شدن است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها