مذاکرات سعودی - صهیونیستی پیرامون مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی و عربستان با میانجیگری واشنگتن برای حضور نمایندگان سعودی در اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی در حال رایزنی هستند.

مذاکرات سعودی - صهیونیستی پیرامون مسجدالاقصی

روزنامه اسرائیل الیوم که بسیار به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نزدیک است، نوشت، در کنار طرح آمریکایی معروف به "معامله قرن" و اهداف رژیم صهیونیستی در اعمال حاکمیت بر غور اردن و مناطق دیگر کرانه باختری، از ماه دسامبر میان تل‌آویو و ریاض با میانجیگری آمریکا رایزنی‌هایی برای حضور نمایندگان سعودی در اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی در جریان است.

این روزنامه نوشت، دیپلمات‌های ارشد که از جزئیات این رایزنی‌ها مطلع هستند گفتند، رایزنی‌های بسیار حساس و محرمانه‌ای توسط تیم کوچکی از دیپلمات‌ها و مسؤولان امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان به عنوان بخشی از رایزنی‌های مربوط به پیشبرد "معامله قرن" جریان دارد.

اسرائیل الیوم به نقل از یک دیپلمات سعودی ارشد نوشت، اردن که جایگاه ویژه و منحصر بفردی در اداره امور اوقاف اسلامی مسجد الاقصی دارد ابتدا با هرگونه تغییر در ساختار اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی به شدت مخالفت کرد اما این موضعش در پی فعالیت‌های اخیر ترکیه از جمله در مسجدالاقصی تغییر کرده است.


منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها