مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان:

مشکلی در توزیع آرد نانوایی‌ها نداریم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: در حال حاضر کشاورزان استان تنها ۴۰ درصد از گندم مصرفی استان را تأمین می‌کنند و مابقی از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

مشکلی در توزیع آرد نانوایی‌ها نداریم

محمود ابراهیمی، امروز در حاشیه بازدید از مرکز جمع‌آوری گندم در شهر مهاباد، اظهار کرد: در سطح استان اصفهان ۳۹ مرکز تعاون روستایی به عنوان مباشر اداره غله عملیات ذخیره‌سازی گندم را آغاز کردند و در کنار ۲ مرکز ذخیره اداره کل غله و ۱۰ مرکز کارخانه خرید گندم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر مرکز گرمسیر شهر مهاباد در حال ذخیره‌سازی گندم است و تاکنون بیش از یک هزار تن ذخیره‌سازی داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۸۰ هزار تن گندم در سطح استان ذخیره‌سازی شود، گفت: با توجه به کشت گندمی که در سطح شهرستان اردستان آمارگیری شده حدود ۵ هزار تن گندم در این منطقه برداشت می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر و همچنین نظارت بر کاشت گندم توانسته در بیشتر نقاط استان برداشت این محصول را از کیفیت قابل قبولی برخوردار کند، گفت: گندم اردستان خوشبختانه امسال در بهترین کیفیت خود است و حتی با گندم‌هایی که واردات داریم رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه در موضوع پرداخت هزینه‌های گندم هیچ‌گونه مشکلی نداریم، گفت: با برگزاری جلساتی که از سال گذشته داشتیم تمام مطالبات سال‌های گذشته کشاورزان در بحث خرید گندم پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه سرانه مصرف آرد استان اصفهان ۷ کیلو است که در مقایسه با دیگر استان‌ها پایین است، گفت: به دلیل سیاست‌هایی که در اصفهان اعمال شده سرانه پایین‌تری داریم که باز هم باید مدیریت شود و در حال حاضر در موضوع توزیع آرد برای نانوایی‌ها مشکلی نداریم.

ابراهیمی گفت: ماهانه بیش از ۴۰ هزار تن گندم برای آرد کردن تحویل کارخانه‌ها می‌شود، البته تولید گندم در استان اصفهان هنوز نتوانسته مشکل خودکفایی گندم استان را برطرف کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها