۱۶۶ هزار تن انواع کالا امسال از استان گیلان به خارج از کشور صادر شد

ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۶۶ هزار و ۱۶۳ تن کالا از مبدأ گیلان در دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: عمده کالاها به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر شده‌ است.

۱۶۶ هزار تن انواع کالا امسال از استان گیلان به خارج از کشور صادر شد

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان صادرات کالا از گمرکات استان گیلان در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: صادرات کالا از گمرکات گیلان امسال از لحاظ وزنی با رشد 33 درصدی روبه‌رو بوده و از لحاظ ارزش کالا نیز 60 درصد افزایش داشتیم.

ناظر گمرکات گیلان از صادرات 166 هزار و 163 تن کالا از مبدأ گیلان در دو ماهه نخست امسال با ارزش ریالی بیش از 80 میلیون و 199 هزار دلار خبر داد و بیان کرد: بیشتر این کالاها به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر شده‌ است.

یوسفی‌نژاد با اشاره به رتبه یازدهم گمرک آستارا از لحاظ ارزشی در صادرات گفت: گمرکات بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و عمده کالاهای صادر شده از گیلان از جمله میوه‌جات، محصولات پلاستیکی و محصولات صنایع غذایی، نمک، خاک، سنگ گچ، آهک، سیمان، محصولات سرامیکی، سنگ، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای بود.

ناظر گمرکات گیلان میزان واردات کالاها به گیلان در 2 ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه واردات کالاها از لحاظ وزنی با رشد 84 درصدی و از لحاظ ارزشی با رشد 42 درصدی همراه بوده است خاطرنشان کرد: بیش از 264 هزار و 533 تن کالا به ارزش بیش از 112 میلیون و 393 هزار دلار وارد استان گیلان شده است.

وی افزود: عمده کالاهای وارد شده به گیلان، غلات، آهن‌آلات، سبزی‌‌جات و نباتات، نخود و عدس، گوشت و احشای خوراکی، چربی‌ها، روغن‌های حیوانی و نباتی با فرآورده‌های حاصل از تفکیک آنها، چربی‌های خوراکی آماده موم‌های حیوانی و سایر اقلام شامل محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا و چوب و تخته و ماشین‌آلات بود.

یوسفی‌نژاد با بیان اینکه عمده کالاهای وارد شده به استان گیلان در دو ماهه نخست امسال از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، چین، گرجستان، امارات و اکوادور بوده است ابراز داشت: کشورهای امارات متحده عربی، روسیه، سوئیس، چین، اسپانیا، هلند و ترکیه از جمله کشورهای طرف معامله هستند.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی گیلان که به‌صورت چمدانی از این استان به کشور آذربایجان انجام شده است خاطرنشان کرد: بیش از 108 تن کالا به ارزش 433 هزار و 280 دلار در دو ماه امسال به‌صورت چمدانی به کشور آذربایجان صادر شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش 95 درصدی تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها