راه اندازی دومین مجمع خیرین توسعه شهری استان اصفهان در شهر مشکات

شهردار مشکات از راه اندازی دومین مجمع خیرین عمران و توسعه شهری استان اصفهان در شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان خبر داد.

راه اندازی دومین مجمع خیرین توسعه شهری استان اصفهان در شهر مشکات

مجتبی رضازاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجمع خیرین عمران و توسعه شهری بعد از شهر کاشان به عنوان دومین شهر استان اصفهان در مشکات راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: تشکیل این مجمع در کشور به جز در کاشان و مشکات در شیراز با نام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز سابقه فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه این تشکیلات مردمی در قالب یک سازمان مردم نهاد در استان اصفهان برای اولین بار در شهر کاشان شکل گرفت، ابراز داشت: با توجه به حضور فعال خیرین و معتمدین در تمام حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی و غیره، مشارکت مردم و خیرین به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی در حوزه عمران و توسعه شهرها یک اتفاق نیک و ضرورتی انکارناپذیر در سیستم مدیریت شهری است.

شهردار مشکات، شهرداری را نهادی اجتماعی گسترده و کارآمد در جامعه شهری دانست و تصریح کرد: برای اداره مطلوب شهرها با توجه به هزینه‌های گزاف نگهداشت شهرها و عدم وجود منابع درآمدی پایدار و کاهش اعتبارات و کمک‌های دولت، چاره‌ای جز مشارکت و حمایت نیک اندیشان و خیرین در عرصه‌های مختلف خدماتی و توسعه شهری و روستایی وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط تنگاتنگ و مستمر بین مردم و مدیران شهری خاطرنشان کرد: بوروکراسی اداری موجود یکی از مهمترین دلایل فاصله بین مردم و شهرداری است.

رضازاده توسعه فرهنگی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی را گام نخست توسعه در هر شهر دانست و بیان داشت: هر اقدامی، اگر در مجموعه مدیریت شهری با حمایت معنوی و مادی معتمدین و نیک اندیشان جامعه انجام شود دارای تأثیرگذاری بیشتری خواهد بود.

وی تشکیل مجمع خیرین عمران و توسعه شهری را در راستای مشارکت پذیری بیشتر شهروندان دانست و افزود: آبادانی و توسعه شهرها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان از جمله مهمترین اهداف تشکیل این مجمع است.
شهردار مشکات با اشاره به اینکه این شهر از لحاظ دارا بودن منابع، جز شهرهای کم برخوردار محسوب می‌شود، گفت: ایجاد نهادی مردمی برای حمایت همه جانبه از مدیریت شهری امری ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها