واشنگتن: ایران، چین و روسیه در ناآرامی‌های آمریکا دست دارند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی ایران، چین و روسیه را به افزایش ناآرامی‌ها درایالات متحده متهم کرد و مدعی شد ایالات متحده بر این بحران‌ها غلبه خواهد کرد.

واشنگتن: ایران، چین و روسیه در ناآرامی‌های آمریکا دست دارند

«رابرت اوبرین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» در پاسخ به سئوال مجری برنامه در زمینه نحوه مقابله با مخالفان آمریکا همچون چین و روسیه و تلاش آن‌ها در ایجاد ناآرامی‌های بیشتر در این کشور، گفت که ممکن است فعالان روس چنین اقداماتی را در ایالات متحده انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری افزود، ممکن است آمریکا اختلافات سیاسی داشته باشد، اما قبلا این بحران‌ها را پشت سر گذاشته شده و ایالات متحده بر آن‌ها غلبه خواهد کرد.

اوبرین درباره ایران نیز مدعی شد: «بله، به ایران نگاه کنید، این کشور به یقین در اینجا مشغول فعالیت است. شما این را می‌دانید. ما ابزار‌هایی در جعبه ابزار خود داریم. ما در حال همکاری نزدیک با متحدان خود هستیم. من با همکارانم، مشاوران امنیت ملی تلفنی گفتگو می‌کنم و ما در روز‌های آینده هم آن‌ها را ملاقات خواهیم کرد.»

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده کشورش در تقابل با چین به ویژه موضوع هنگ‌کنگ اشاره کرد و گفت که دولت آمریکا در حال بررسی روابط با هنگ‌کنگ و چین است.

رئیس جمهور آمریکا نیز یکشنبه شب به وقت تهران در توییتی از سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست این کشور توسط نیرو‌های گارد ملی تشکر کرد و از تلاش برای «تروریست معرفی کردن» گروه‌های از متعرضان خبر داد.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محسن
    0

    ایران می‌تواند از نفوذ خود در آمریکا جهت براندازی حکومت ترامپ قبل از انتخابات نوامبر استفاده کند. براندازی حکومت ترامپ آرزوی هر ایرانیست.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      ایران اگه میتونست مشکلات خودشو حل میکرد که اینهمه فساد توشه ، اگرم حکومت امریکا برانداز بشه تورو نمیبرن اونجا خودشون میرن .

  • بهمن
    0

    امریکا وقتی در جای به بن بست می خورد کشور های چین وروسیه و ایران و کره و سوریه و ... مقصر می کند سیتم دولتی نژاد پرست امریکا باید خودوسیتم حکومتی خود را اصلاح کند نه این که دیگران را مقصر اعلام کند حکومت امریکا خود با دخالت نظامی و کودتا توسط عوامل خود در دیگر کشورهادخالت میکند

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      وسط دعوا که حلوا خیرات نمیکنن . تو اعتراضات آبان ماه ما گفتیم تقصیر اوناست الان اونا دارن میگن . تو چرا خودتو اذیت میکنی از قدیم گفتن سیاست پدرو مادر نداره اینا جلوی ما یجور رفتار میکنن پشت سر یه جور دیگه .

  • مجید
    0

    شورش های پسا کرونایی.در راه است این اولش است وضع اقتصاد در کل دنیا بحران زده است وهیچ ربطی به سیاست کشورها ندارد قابل توجه مسولین داخلی .قبل از واقعه اماده باشید .

  • رسولی
    0

    میخاستم بگم چرا هر وق توی جهان هر اتفاقی میفته آمریکا ایران رو طهمت میزنه پس ایران ایندفعه هم ب ترامپ و نتانیاهو و کلینتون و بوش و اوباما و جان کری و پمپئو و بقیه دست اندرکارانشون در این امر طهمت بزنه که بازم در امور کشورشون نژادپرستی بین سیاه و سفید که طی این چن سال بر کسی پوشیده نیست انگشت اشاره شون ب سمت ایران دراز شده ههه آدم خنده اش میگیره از این یاوه گوی ها. مسئولین کشور از فرصت استفاده کنن و تا میتونن جو رو برای ترامپ دست اندرکاراشون سخت تر کنن تا تصمیمات احمقانه بگیرند و برای جهانیان دستشون قشنگ رو بشه. مسئولین خاب نمونید از آب گل آلود ماهی بگیرید وقت تنگ است هر چقدر میتونید مصاحبه کنید و ضایعشون کنید

  • مجید
    0

    به جهان بعد از کرونا خوش امدید منتظر این گونه مناظر وجنگها در سرتاسر دنیا باشید

  • محمدی
    0

    اگر رأی سیاه پوستان در آمریکا ارزش داشته باشدودست کاری نشود این اعتراضات واقعاً تیرخلاص بر ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها