پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن نسبت به ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا از بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات ۲۰۲۰ عقب افتاده است.

پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن نسبت به ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید از پیشتازی ده پله‌ای جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نسبت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارد.

نتایج نظرسنجی «ای بی سی نیو/ واشنگتن پست» نشان داد ۵۳ درصد از رأی دهندگان بایدن را به عنوان نامزد محبوب خود برای ریاست‌جمهوری انتخاب کردند. این در حالی است که ترامپ با ۱۰ درصد کمتر تنها مورد تائید ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی قرار گرفت.

همچنین ۵۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند از معاون رئیس‌جمهور سابق در انتخابات آتی حمایت می‌کنند. در مقایسه با آن ۴۶ درصد نیز اعلام کردند از رئیس‌جمهور فعلی این کشور حمایت خواهند کرد.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا همگی از پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در انتخابات آتی خبر می‌دهد. بر اساس آخرین نظرسنجی در ایالت مینه‌سوتا، که تظاهرات ضد نژادپرستی در سراسر این کشور در اعتراض به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور از آنجا آغاز شد، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از رقیب جمهوری‌خواه خود دونالد ترامپ ۵ درصد جلو افتاده است.

درپی شیوع ویروس کرونا و رکورد بی‌سابقه اقتصادی در این کشور، محبوبیت دونالد ترامپ به شکل بی‌سابقه‌ای با کاهش روبرو شده است. جمهوری‌خواهان بیم آن را دارند که مبادا شرایط نامناسب اقتصادی بر آرای آن‌ها تاثیر منفی‌ای بگذارد. به نظر می‌رسد اعتراضات سراسری اخیر در آمریکا در واکنش به قتل بی‌رحمانه یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور، تبعات ناگواری برای ترامپ با توجه به انتخابات پیش رو خواهد داشت.

نظرسنجی جدید‌ای بی سی نیوز/واشنگتن پست از ۲۵ تا ۲۸ ماه مه با حضور هزار نفر به صورت تلفنی برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها