حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران ۲۴ ساعته شد

استاندار قم گفت: حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از امشب (یکشنبه ۱۱ خردادماه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲۴ ساعته پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران ۲۴ ساعته شد

بهرام سرمست روز یکشنبه در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: صحن ها و فضاهای روباز حرم مطهر بانوی کرامت از امشب با رعایت پروتکل های بهداشتی ۲۴ ساعته پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی ادامه داد: به منظور رفاه حال زائرین و مشتاقان اهل بیت (ع) علاوه بر صحن ها و فضاهای روباز مسجد مقدس جمکران شبستان های حضرت فاطمه الزهرا(س)و امام علی (ع) این مسجد مقدس نیز از امشب بازگشایی می شود.

با شیوع ویورس کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸، محدودیت هایی برای ورود زائران به اعتاب مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) ایجاد شد که در نهایت با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ۲۶ اسفندماه فعالیت و میزبانی تمام اعتباب مقدس از پذیرش زائران متوقف شد.

ابتدای خرداد ماه جاری با اعلام قائم مقام تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، پس از حدود ۹۰ روز تعطیلی، صحن‌ها و حیاط‌های روباز از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفت.

این تصمیم به دنبال آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی حرم‌های مقدس پس از عید فطر و پس از هماهنگی‌های انجام شده با ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

بر این اساس صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه با به صدا درآمدن نقاره‌های حرم مطهر، صحن‌های این حرم شریف در اختیار زائران، مجاوران و همه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفت و از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر میزبان زائران بود.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    گریز بشر از حجتهای قرآنی سبب بروز همه ی گرفتاریها و بلایای او هستند --- قرآن کریم از نخستین آیه تا آخرین آیه ی خود بر جلب توجه بشر و جذب او به ضرورت یکتا پرستی و دوری از هرگونه گرایشی که بندگان مقرب را در ویژگیها منحصر به خداوند سهیم می سازد تمرکز و تاکید دارد. قرآن کریم در هشدارهای فراوان خود با ادله ی عقلی انکار ناپذیر هرگونه سهیم سازی بندگان در ویژگیها منحصر به خداوند را رد می کند و این سهیم سازی را ظلم بزرگ و گناه کبیره نابخشودنی و دشمنی با خداوند جهان هستی معرفی می نماید. مشکل بشر در طول تاریخ دین داری و مذهب داری خود ترجیح دادن و بر تر نشان دادن پیروی از جاذبه های تخیلی ساخته و پرداخته ذهن خود در باره بندگان مقرب است که این بندگان را با خرد ستیزی محض و با توسل به هر گفته ی غیر قابل اثبات در مراسم و مناسک و شعایر دینی و مذهبی با خداوند سهیم می سازد. در سر تاسر وحی اصیل الهی که آخرین تجلی آن در قرآن کریم است این سهیم سازی که مرسوم و عادت دورانهای جاهلی بشر بوده تقبیح گردیده و گرایندگان به آن با شدید ترین هشدارها تا سطح نابودی فعلی از جانب خداوند تهدید شده اند و در دورانهای مختلف خداوند این نابودی را جامه ی عمل پوشانده است. خداوند حکیم و دانای مطلق در قرآن کریم در حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی همه ی حجتها را برای چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه بگونه ای رسا و گویا و آشکار و اثبات پذیر بر بشر به اتمام رسانده است و هیچ راهی را برای بهانه تراشی و گریز از این حجتها به روی بشر باز نگذاشته است. تمام گرفتاریهای فردی و اجتماعی بشر و بلایای پیوسته ای که بشر به آنها دچار می شود بنا به هشدارهای فراوان قرآن کریم در گریز او از حجتهای الهی ریشه دارند و تا قیامت اگر بشر خود را خدا پسندانه مطابق با وحی انسان ساز و حیات بخش الهی اصلاح نکند این گرفتاریها و بلایا ادامه خواهند یافت.

  • ناشناس
    0

    کدام قشرها و با چه اهداف و چه ابزارهایی علیه مسلمات عقلی قرآن نفرت ایجاد می کنند؟؟؟!!! --- این چه رازی است که قشر دین فروشان و مذهب فروشان مزدور برای ترویج من در آوردیها و خرافات متضاد با قرآن و عقل و ساخته و پرداخته ی ذهن متعفن خود با ترویج داستانهایی از ضدیت عمر و عثمان و معاویه و یزید و خوارج و متوکل عباسی با این من در آوردیها و خرافات برای آنها در اذهان پیروان مذهب تشیع مشروعیت می سازند. این چه رازی است که اگر عمر و عثمان و معاویه و یزید و خوارج و متوکل عباسی فرضا با هر بهانه ای مسلمات قرآن و عقل را برای اجرای اهداف خود وسیله قرار دادند باید عمل این افراد را وسیله برای ایجاد تنفر از مسلمات قرآن و عقل قرار داد و این مسلمات الهی را برای ترویج من در آوردیها و خرافات خویش نزد پیروان نا آگاه مذهب منفور ساخت . جریان شوم من در آوردی پروری و خرافه گستری بنام دین و مذهب با کدام دلیل قاطع انکار نا پذیر از قرآن و عقل می تواند بنفع ترویج دین خدا و مذهب اهل بیت باشد؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها