استقبال آمریکا از ممنوع‌الفعالیت شدن حزب‌الله لبنان در اتریش

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصویب پیش‌نویس قانونی در پارلمان اتریش جهت ممانعت از فعالیت‌های حزب‌الله در این کشور استقبال کرد.

استقبال آمریکا از ممنوع‌الفعالیت شدن حزب‌الله لبنان در اتریش

به نقل از سایت شبکه الحرة، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشت: ما از این مساله استقبال می‌کنیم که پارلمان اتریش به تهدیدی که حزب‌الله در اروپا ایجاد می‌کند، اذعان کرده است . وی به اتخاذ گام‌های بیشتر فراخواند.

پارلمان اتریش پیشتر از تصویب مصوبه‌ای جهت درخواست از دولت این کشور برای ممانعت از فعالیت‌های حزب‌الله و آغاز مجموعه‌ای از ابتکارعمل‌های مشابه در سطح اتحادیه اروپا خبر داده بود.

از سوی دیگر، دادگاه عالی قبرس با دستوری مبنی بر تحویل یک عضو حزب الله به آمریکا موافقت کرد. ادعا شده وی در پرونده "پول شویی" در مقابل دادگاه حاضر خواهد شد.

دادگاه عالی قبرس با درخواست تجدید نظر حکم قضایی صادره در سپتامبر ۲۰۱۹ مبنی بر تحویل فرد مظنون به نام "دیاب" مخالفت کرد. دادگاه دستور داد که فرد مظنون در بازداشت بماند تا وزارت دادگستری قبرس او را تحویل دهد.

دیاب از سوی مسؤولان ایالت فلوریدا به ادعای "پولشویی" تحت تعقیب است و این اتهام‌ها به اکتبر ۲۰۱۶ برمی‌گردد. او در مارس ۲۰۱۹ به هنگام سفر از لبنان، در فرودگاه لارناکا قبرس بازداشت شد. پلیس پس از آن وی را بازداشت کرد که مشخص شد حکم بازداشتی از سوی آمریکا درخصوص وی صادر شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها