افزایش پرونده مدعیان قصور پزشکی در خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تعداد پرونده های مدعیان قصور پزشکی در استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش یافته است.

افزایش پرونده مدعیان قصور پزشکی در خراسان شمالی

حسن محمدزاده، اظهارکرد: طی سال گذشته تعداد 142 پرونده مدعی قصور پزشکی در استان تشکیل شد که این تعداد در سال 97، 101 پرونده بوده است که حدود 41 پرونده افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع 142 پرونده قصور پزشکی 86 فقره در بخش مصدومیت و 56 فقره نیز در خصوص متوفیات است که پس از بررسی در بخش قصور پزشکی 56 نفر تبرئه و 30 نفر محکوم شدند و در بخش فوتی ها نیز 46 نفر تبرئه و 10 نفر محکوم شده اند.

وی با اشاره به اینکه در بخش روان پزشکی نیز طی سال گذشته 39 پرونده و در سال 97 نیز در استان 36 پرونده تشکیل شده است، افزود: بخش کمیسیون بحث مهمی در پزشکی قانونی بوده که حجم کاری بالایی دارد و موارد مهمی از قبیل روان پزشکی، تحمل کیفی، بررسی وضعیت روان فرد، مهجور بودن و سلامت روان زوجین در آن بررسی می شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه بیش از 7265 هزار نفر مدعی نزاع در سال گذشته به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد مدعی نزاع که سال گذشته به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند چهار هزار و ۹۱۴ نفر مرد و دو هزار و۳۵۱ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه ۱۹۱ مورد نزاع در میان مدعیان مرد و ۳۵ مورد هم در میان مدعیان زن ساختگی بوده است، ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۲۶ مورد پرونده نزاع ساختگی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد.

محمد زاده با اشاره به افزایش دو درصدی پرونده مدعی نزاع طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، یادآورشد: در سال ۹۷ نیز هفت هزار و ۱۱۱ نفر به علت صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که چهار هزار و ۸۷۳ نفر مرد و دو هزار و ۲۳۸ نفر زن بودند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها