سفر پنهانی رئیس موساد به مصر با هدف بررسی الحاق کرانه باختری

منابع مصری گزارش دادند که «یوسی کوهن» رئیس «موساد» چند روز پیش برای گفت و گو در مورد الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین به صورت پنهانی به مصر سفر کرده است.

سفر پنهانی رئیس موساد به مصر با هدف بررسی الحاق کرانه باختری

به گزارش امروز (شنبه) پایگاه خبری «العربی الجدید»، وی در جریان این سفر با مقامات مصری از جمله «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور در حضور «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار داشته است.

منابع آگاه به این پایگاه خبری گفته‌اند که هدف اصلی سفر کوهن به قاهره، گفت و گو پیرامون مسائل مربوط به طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی و پیامدهای این اقدام بوده است.

به گفته این منابع آگاه، رئیس موساد با طرف مصری در مورد واکنش‌های احتمالی از سوی گروه‌های فلسطینی و همچنین احتمال خارج شدن اوضاع از کنترل اسرائیل یا تنش‌های شدید گفت و گو کرده است.

این منابع با اشاره به هراس رژیم صهیونیستی نسبت به خیزش مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها اضافه کرد که بزرگترین نگرانی طرف اسرائیلی که کوهن بر روی آن تاکید داشته، از سرگیری عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی بوده است.

رئیس موساد همچنین موضوع توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه را نیز با مقامات مصری مطرح کرده است.

سفر پنهانی کوهن به مصر درحالی اتفاق افتاده که پیشتر تنش‌ها در کرانه باختری به دنبال قطع همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل افزایش یافته است.

با افزایش تنشها در کرانه باختری و سرزمینهای اشغالی در ۲۴ ساعت گذشته دو جوان فلسطینی توسط نیروهای رژیم غاصب اسرائیل به ضرب گلوله به شهادت رسیده‌اند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها